تاکید سرمربی تیم ملی والیبال بر اردوهای بلند مدت

به گزارش مجله پیامکی، به گزارش خبرنگاران، دور رفت مسابقات لیگ برتر والیبال بدون برگزاری دو هفته خاتمهی متوقف شد چرا که تیم فولاد سیرجان نماینده ایران در جام باشگاه های دنیا است. به همین علت لیگ برتر والیبال به حالت تعطیلی عایدی و همین باعث شد که فشردگی رقابت های لیگ بیشتر از گذشته گردد. خاتمه مسابقات تا اسفند ماه نیز یکی از مشکلاتی است که تیم ها نسبت به آن اعتراض دارند.

تاکید سرمربی تیم ملی والیبال بر اردوهای بلند مدت

بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال در مصاحبه با خبرنگاران درباره سطح کیفی رقابت های لیگ برتر والیبال در 11 هفته دور رفت گفت: جدول رده بندی حاکی است که بازی ها و تیم ها از نظر کیفی بسیار به یکدیگر نزدیک می باشند. پیش بینی نتایج خیلی سخت است. هر تیمی شانس پیروزی دارد. تنها تیم متفاوت، تیم سپاهان است که تمرینات خود را به موقع شروع و مهره های با کیفیتی را جذب کرد. سپاهان از سایر تیم ها متفاوت بازی می نماید اما بقیه تیم های حاضر در لیگ شرایط بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند و با یک برد یا باخت، چیدمان جدول تغییر می نماید.

وی درباره فشردگی مسابقات توضیح داد: در طول سال های گذشته نیز شرایط همین طور بوده است. تیم ها خود را با شرایط تطبیق می دهند و سعی می نمایند در این فضا عملکرد خود را هفته به هفته بهتر نمایند. در مجموع لیگ پرفشاری داریم و رقابت تیم ها بسیار به یکدیگر نزدیک است.

عطایی درباره تعطیلی پیش آمده در مسابقات لیگ برتر یادآور شد: طبق آیین نامه، بازیکنان سال گذشته فولاد سیرجان موظف هستند این تیم را در جام باشگاه های دنیا همراهی نمایند. بنابراین نمی توان به این قانون ایراد گرفت اما می توان برای سال آینده این نقص را اصلاح کرد. طبیعی است زمانی که باشگاه سیرجان از سایر باشگاه ها یاری خواست ما طبق بند آیین نامه با آنها همراهی کردیم و همین منجر به تعطیلی لیگ شد. از دست باشگاه ها کاری ساخته نبود و مجبور بودیم با این بند کنار بیاییم. اگر این قانون وجود نداشت تیم سیرجان با بازیکنان خودش در مسابقات شرکت می کرد و تنها بازی های این تیم به حالت استراحت در می آمد.

سرمربی تیم ملی والیبال در پاسخ به این سوال که اهمیت و اصرار برای اتمام مسابقات لیگ برتر تا اسفندماه چیست؟ گفت: از سال 90 تا به امروز که هر مربی خارجی در ایران حضور داشت مسابقات لیگ برتر تا پیش از عید نوروز به خاتمه می رسید. تیم ملی احتیاج به اردوهای بلندمدت دارد و فقط لژیونرها دیرتر به اردو ملحق می شوند. احتیاج است که بازیکنان مدتی در کنار هم در اردو حضور داشته باشند. اینکه بخواهیم لیگ را طولانی مدت برگزار کنیم خیلی مساعد نیست.

وی تاکید نمود: در دوره ولاسکو، لوزانو، کواچ، کولاکوویچ و الکنو همواره مسابقات پیش از خاتمه سال به اتمام می رسید و کسی اعتراضی نداشت. این موضوع بسیار مهم است که باید به آن بپردازیم. تیم ملی فقط متعلق به لژیونرها نیست و سایر بازیکنان لیگ نیز باید به اردوهای ملی ملحق شوند.

عطایی درباره تاثیر عدم بازی تدارکاتی گفت: نظر سایر بازیکنان و مربیان محترم است اما اگر این شیوه غلط بود در طول سالهای اخیر می توانستیم آن را اصلاح کنیم. قرار نیست چیز جدیدی را امتحان کنیم. لیگ ملت ها برای ما سنگ محک بسیاری از بازیکنان خواهد بود. هدفمان این است در لیگ ملت ها از بازیکنانی که کمتر در مسابقات استفاده شده اند بهره بگیریم تا از تمام ظرفیت های والیبال ایران استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1919

به "تاکید سرمربی تیم ملی والیبال بر اردوهای بلند مدت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید سرمربی تیم ملی والیبال بر اردوهای بلند مدت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید