پرسپولیس باید بمب شادی را منفجر کند ، قهرمانی در آسیا ساعاتی غم و غصه را از یاد ها می برد

به گزارش مجله پیامکی، پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: برد پرسپولیس قطعا موجی از شادی را در سطح اجتماع ایجاد می نماید. لااقل برای ساعاتی مردم غم و غصه شان را فراموش نمایند.

پرسپولیس باید بمب شادی را منفجر کند ، قهرمانی در آسیا ساعاتی غم و غصه را از یاد ها می برد

گروه ورزشی خبرنگاران، تیم فوتبال پرسپولیس برای دومین بار طی 3 فصل اخیر لیگ قهرمانان آسیا پیروز شد به فینال این ملاقاتها راه پیدا کند. این تیم که در دور قبلی مغلوب کاشیما آنتلرز شد این بار عزم جزمی برای تصاحب اولین عنوان قهرمانی برای این باشگاه و برای کشور ایران در چارچوب این رقابتها را دارد.

ناصر محمدخانی، پیشکسوت پرسپولیس و بازیکن اسبق تیم ملی در گفت و گو با دانشجو، درباره شرایط بازی با نماینده کره جنوبی، شرایط پرسپولیس و اثرات احتمالی قهرمانی این تیم بر اجتماع غم زده این روزهای کشورمان حرف زد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

* بازی با اولسان را چطور پیش بینی می کنید؟

- از وقتی که به یاد دارم تیم های کره ای در شرق آسیا بهتر از دیگر رقبا بوده اند. البته شاید در این زمینه با ژاپنی ها رقابت زیادی داشته باشند ولی یک سر و گردن از چینی ها بهترند و اغلب اوقات در بین 4 تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی نماینده داشته اند. بنابراین قطعا تیم اولسان هیوندایی هم تیم خوبی است که توانسته به این مرحله برسد.

* ویژگی های این تیم را در چه می دانید؟

- این تیم از قدرت بدنی بالایی برخوردار است و البته سرعت را هم چاشنی کارشان نموده اند. کره ای ها اغلب تند و تیز هستند و در ملاقات ماقبل فینال هم که 2-2 کردند نشان دادند توان گلزنی بالایی دارند. البته با دریافت 2 گل و نخوردن چند گل دیگر معین شد که خط دفاعی متزلزلی هم دارند و می توان این خط دفاعی را دور زد و دروازه شان را باز کرد.

* چطور؟

- پرسپولیس باید عمق خط دفاعی و فضای پشت مدافعان این تیم را نشانه برود. این کار شدنی است و حالا که برای دومین بار طی این چند سال به فینال راه یافته ایم باید از این فرصت استفاده کنیم و آن را به سادگی از دست ندهیم. همه چیز برای قهرمانی جفت و جور است و فقط مانده 90 دقیقه کوشش بی امان.

* شرایط پرسپولیس را چطور ارزیابی می کنید؟

- درست که 4، 5 بازیکن خوب پرسپولیس از این تیم جدا شده اند ولی این تیم همواره بازیکنانی داشته که با تمام وجود بازی می نمایند. البته یحیی هم فرصت کافی برای تمرین با این تیم که تغییرات زیادی داشته، نداشته است.

* لغو دو بازی با نساجی و ذوب آهن به ضرر پرسپولیس نشد؟

- من قبلا هم گفته ام که اگر لیگ قهرمانان آسیا همان زمان که بازیها در قطر برگزار می شد به فاصله چند روز به فینال می رفت پرسپولیس با قدرت قهرمان می شد ولی این وقفه در حقیقت به سود غرب آسیایی ها شد. این هم از ضعف های لیگ قهرمانان آسیاست که یکسری تیم ها دیرتر با بقیه هماهنگ می شوند. وگرنه آن پرسپولیس با آن بازیکنان، راحت و بدون دغدغه قهرمان می شد ولی باز هم این تیم بسیار امیدوارنماینده بازی می نماید و من حتم دارم اگر بچه های پرسپولیس هوشیار باشند و تمرکزشان را از دست ندهند می توانند قهرمانی را برای ایران به ارمغان بیاورند.

* غیبت چند مهره پرسپولیس در این ملاقات چه تأثیری روی کار تیمی اش می گذارد؟

- قطعا اگر وحید امیری بود خیلی به سود پرسپولیس می شد ولی باز هم نباید این تیم را دست کم گرفت. شکر خدا پرسپولیس قائم به شخص نیست. در واقع این تیم پس از 4 فصل قهرمانی های متوالی در جام های مختلف شخصیت قهرمانی را دارد و ان شاالله که این بازی با پیروزی تیم تمام می گردد.

* پیشنهادتان به بازیکنان تیم چیست؟

- باید صبورانه بازی نمایند. عجله تنها کار دست شان می دهد. باید بدانند در چنین بازیهایی شاید نهایتا دو، سه موقعیت نصیب هر تیمی گردد و هر کسی بتواند بهتر از همان معدود موقعیت ها استفاده کند قطعا برنده می گردد. نباید چیزی را به دست قضا و قدر بسپاریم چون تک بازی است و باید همه جوره از فرصتها استفاده کرد. باید خیلی مراقب پشت سر مهاجمان و مدافعان مان باشیم چون آنها سرعت بالایی دارند و در یک چشم به هم زدن می توانند از توپ های مرده موقعیت بسازند. در ملاقات تیم ملی با ژاپنی ها در جام ملتها دیدیم که چطور از یک توپ مرده برای خودشان گل ساختند.

* ترکیب خط دفاعی را چطور پیش بینی می کنید؟

- فکر نمی کنم یحیی نفراتی بهتر از شیری و آقایی در طرفین و حسینی و کنعانی زادگان در وسط داشته باشد. حامد لک هم که در همین مدت زمان کوتاه ثابت نموده در پرسپولیس خوب جاافتاده و در دور یک هشتم و یک چهارم و بازی نیمه نهایی هم ارزش های خودش را برای پرسپولیس ثابت کرد و حالا هم می بایست در فینال بهترین بازی اش را ارائه کند.

* تیم کره ای در بازی آخر با میانگین سنی 31 سال به میدان رفته است. فکر می کنید بازی با تیمی با این سن و سال چطور باید بازی کرد؟

آنها می آیند که در نیمه اول کار را تمام نمایند چون نفس کم می آورند. برای همین باید در نیمه اول خیلی محتاط بازی کنیم. سعی کنیم آنها را از جلو ببندیم و آفسایدگیری را در دستور کار قرار بدهیم. یحیی و دستارانش قطعا برای این بازی برنامه ریزی دقیقی داشته اند و می دانند کدام نفرات شان بازیکنان کلیدی هستند.

* قهرمانی احتمالی پرسپولیس چه پیامدهای مثبتی خواهد داشت؟

- اولا که برای فوتبال ما خیلی خوب است که نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان قهرمان گردد. از طرفی این برد قطعا موجی از شادی را در سطح اجتماع ایجاد می نماید. شادی که در این روزهای کرونایی که روزانه 200، 300 نفر هموطن از جهان می فرایند و در این شرایط بد معیشتی و مالی مردم که از گرانی ها عاصی شده اند یاری می نماید که لااقل برای ساعاتی مردم غم و غصه شان را فراموش نمایند. آروز می کنم که این اتفاق بیافتد و بچه های پرسپولیس با قهرمانی شان بمب شادی را در ایران غم زده منفجر نمایند. چون حتم دارم بعد از برد پرسپولیس مردم با موتور و ماشین و پای پیاده به خیابان ها خواهند آمد و شیرینی و شکلات پخش می نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1346

به "پرسپولیس باید بمب شادی را منفجر کند ، قهرمانی در آسیا ساعاتی غم و غصه را از یاد ها می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسپولیس باید بمب شادی را منفجر کند ، قهرمانی در آسیا ساعاتی غم و غصه را از یاد ها می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید