قلعه کنجان چم قابلیت تبدیل به مرکز مهم گردشگری کشور را دارد

به گزارش مجله پیامکی، به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ایلام، عبدالمالک شنبه زاده گفت: قلعه تاریخی کنجان چم به دلیل قرارگیری در راستا تردد زائران ایرانی و عراقی عتبات عالیات و شهرهای مذهبی کشورقابلیت لازم برای تبدیل شدن به یکی از مراکز مهم گردشگری کشور را دارد.

قلعه کنجان چم قابلیت تبدیل به مرکز مهم گردشگری کشور را دارد

از سفر با کانادا تور لحظه آخری لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه این بنای تاریخی به تازگی به منظور واگذاری به بخش خصوصی به مزایده گذاشته شده است، اضافه نمود: این قلعه با کاربری پذیرایی و اقامتی بین راهی به متقاضیان بخش خصوصی واگذار می گردد و شرایط لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی را دارد.

وی ادامه داد: این قلعه در کنار رودخانه کنجانچم قرار گرفته است و با خلاقیت، ابتکار و بازاریابی مناسب به یکی از مراکز مهم گردشگری کشور تبدیل خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام با بیان اینکه این قلعه در سال 1326 هجری قمری بنا به دستور غلامرضا خان ابوقداره آخرین والی ایلام ساخته شده است، گفت: این قلعه دارای اتاقهای مرتبط به هم، حمام، برج نگهبانی و قسمت مسکونی و دیوانخانه بوده و به عنوان قلعه زمستانی والی مورد استفاده قرار می گرفته است.

شنبه زاده اضافه نمود: این قلعه ظرفیت اسکان 100 گردشگر را دارد و می تواند به عنوان وی آی پی برای اسکان مهمانان ویژه مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 662

به "قلعه کنجان چم قابلیت تبدیل به مرکز مهم گردشگری کشور را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه کنجان چم قابلیت تبدیل به مرکز مهم گردشگری کشور را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید