دسی کالا پایشگر سلامتی شماست

به گزارش مجله پیامکی، قبل از این که ابزارها و گجت های مختلف وجود داشته باشند، توجه به سلامت جسم تا این حد رایج نبود.

دسی کالا پایشگر سلامتی شماست

اما حالا خیلی ها عادت نموده اند برای هر چه می خورند و حتی میزان دویدن و تحرک روزانه شان برنامه ای تعیین تعریف نمایند و سعی دارند بر اساس آن تناسب اندام و میزان سوخت و ساز بدن خود را مدیریت نمایند.

این ماجرا که به تازگی مورد توجه مردم قرار گرفته، سال هاست دغدغه جدی ورزشکارانی است که کوشش می نمایند آمادگی لازم برای شرکت در مسابقات مهم کشوری و جهانی را کسب نمایند.

شرکت دانش سالار ایرانیان با تکیه بر دانش بومی و مهارت متخصصان داخلی توانسته بیش از 100 محصول ورزشی و سلامتی را تحت عنوان دسی کالا فراوری کند تا احتیاج مردم و ورزشکاران حرفه ای کشورمان در این حوزه برطرف گردد.

مجتبی گوهری مدیرعامل این شرکت درباره این که چه شد سراغ فراوری چنین محصولاتی رفتند به جام جم می گوید: از سال 78 سیستم های ارزیابی ورزشکاران در پایگاه های قهرمانی سراسر کشور شکل گرفت و گروه هایی برای بررسی دستگاه ها و امکانات ورزشی و پزشکی دیگر کشورها اعزام می شدند. این مجموعه از همان سال کارش را شروع کرد و اکنون از فراورینمایندگان با تجربه ابزارهای سنجش و ارزیابی در کشور هستیم.

محصولات و خدمات دسی کالا در یک نگاه

ارزیابی آمادگی جسمی ورزشکاران

ورزشکاری که می خواهد در مسابقات کشوری یا جهانی شرکت کند ضروری است فاکتورهای مختلف آمادگی جسمانی و ذهنی شان ارزیابی گردد. دستگاه هایی که برای ارزیابی ورزشکاران ساخته شده بر اساس رشته، تیم ورزشی، سن و جنسیت، شرایط افراد را بررسی نموده و سطح آمادگی آنها را تحلیل و بررسی می نماید. برای مثال فوتبالیستی که قرار است به اردوی تیم ملی دعوت گردد ابتدا باید مثلا از نظر توان قلبی، سرعت و توان بالا برای شروع حرکت بررسی گردد تا بتواند برای آن پست ورزشی مناسب باشد.

رشد جسمانی کودک و سنجش مهارت های حرکتی (سواد بدنی)

معمولا هر کودکی از زمان تولد تا دو سالگی باید زیر نظر پزشک باشد تا از نظر قد و وزن بررسی گردد و میزان رشد جسمانی او مورد سنجش قرار می گیرد. یکی از محصولات دسی کالا، دستگاهی است که تا 20 سالگی ویژگی های بدنی و رشد جسمانی افراد را بررسی می نماید. این دستگاه همچنین می تواند مهارت های حرکتی پایه بچه ها را در سنین رشد زیر نظر بگیرد و میزان پیشرفت یا ضعف آنها را تعیین کند. مثلا این که کودک چطور می دود یا در به دست آوردن و دریافت توپ چقدر مهارت نشان می دهد.

آسیب شناسی و حرکات اصلاحی

برای درمان بسیاری از دردها یا مسائلی که در اثر سبک زندگی نادرست ایجاد شده اند می گردد از حرکات اصلاحی استفاده کرد. برای این کار دستگاه ها و محصولاتی طراحی و ساخته شده که می تواند ضمن آسیب شناسی با ارائه حرکات اصلاحی، مسائل فرد را برطرف کند.

خدمات و محصولات علوم پزشکی و توانبخشی

محصولات علوم پزشکی و توانبخشی، بخشی دیگر از فعالیت های تخصصی دسی کالاست. به یاری دستگاه های مختلفی که در این زمینه ساخته شده است توان حرکتی اعضای بدن افراد سنجیده می گردد و میزان نیروها ارزیابی شده و در نهایت این امکان وجود دارد که با استفاده از دستگاه سی ان سی قطعاتی ساخته گردد که مسائل بخش های خاصی از بدن فرد مثل شانه و ستوان فقرات یا پاها درمان گردد. محصولات فیزیوتراپی و ارتوپدی هم در همین بخش قرار می گیرد که متناسب با احتیاج ورزشکاران یا افراد قابل ارائه است. مزیت این دستگاه های سنجشی در مقایسه با دستگاه هایی که با پرتوایکس کار می نمایند در امان ماندن از اشعه های پر انرژی است و این امکان را فراهم می نماید که افراد بنا به احتیاجشان بتوانند به دفعات و بدون هیچ خطری از آن استفاده نمایند.

گجت های پر کاربرد در حوزه سلامت

برخی از محصولات مثل گجت هایی که افراد می توانند به یاری آن در خانه برای رسیدن به تندرستی میزان فاکتورهای زیستی مانند کالری سوزی خود را اندازه بگیرند را هم دسی کالا بومی سازی نموده و قابل عرضه برای مشتری هاست.

استعدادیابی پایه ورزشی

علاوه بر موارد بالا این شرکت مجموعه ای از دستگاه ها را طراحی و ساخته است که توسط آن می توانند رشته مناسب ورزشی بچه ها را که از لحاظ ذهنی و جسمی وی مطابقت داشته باشد به آنها پیشنهاد دهند. این کار باعث می گردد که امکان موفقیت کودک در آن رشته ورزشی بیشتر گردد. این دستگاه ها قابلیت بررسی 52 رشته ورزشی را دارد.

مراحل ساخت دستگاه ها

فرآیند طراحی و ساخت دستگاه ها چند مرحله را پشت سر می گذراد تا کارشناسان دسی کالا مطمئن شوند دستگاه بدون اشکال و با حفظ سلامتی افراد کار می نماید. برای مثال وقتی دستگاهی قرار است از روی نمونه های خارجی یا براساس احتیاجهای داخلی طراحی و ساخته گردد ابتدا با یک تیم متخصص درباره اصول طراحی آن گفت و گو می گردد و وقتی نرم افزارها و سخت افزارهای لازم آماده شد و چالش های طراحی و مراحل مختلف را پشت سر گذاشت، نمونه اولیه ارائه می گردد. در این مرحله ضروری است تمام بخش های دستگاه مورد بررسی و بررسی قرار بگیرد و ایرادها و نقایص آنها شناسایی و برطرف گردد. پس از این مرحله بررسی های نهایی زیر نظر متخصصان صورت گرفته و محصول به بازار ارائه می گردد.

فراز و نشیب های فراوری در ایران

مجتبی گوهری، مدیرعامل شرکت دانش سالار ایرانیان می گوید: یکی از معضلاتی که دانش سالار ایرانیان با آن روبه رو بوده و هست، واردات دستگاه های خارجی برای سنجش و ارزیابی جسمانی است. این مسائل بین سال های 89 تا 93 به اوج رسید؛ یعنی درست زمانی که برخی از مسئولان به واردکردن دستگاه های خارجی علاقه نشان می دادند. البته با افزایش قیمت دلار کم کم بازار واردات هم با مشکل روبه رو شد و شرایط برای ما بهتر شد. مسأله دیگری که چالش جدی بر سر راه ما ایجاد می کرد کمبود نیروی انسانی متخصص بوده و هست. متاسفانه بسیاری از نیروهای متخصص از کشور خارج شده اند و تعدادی هم که باقی ماندند آنقدر سرشان شلوغ است که به سختی می گردد با آنها همکاری کرد. محصولات دسی کالا غیر از ارائه در سایت، به گروه های ورزشی آموزشگاه ملی المپیک و پژوهشگاه تربیت بدنی در وزارت علوم نیز ارائه شده و مورد استفاده قرار گرفته است. اما متاسفانه افرادی در وزارت ورزش هستند که توجهی به فراوری نمایندگان و شرکت های دانش بنیان داخلی ندارند و از فراوری محصولات ما حمایت خاصی ننموده است.

مریم ملی - نشان ایرانی 2 / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1574

به "دسی کالا پایشگر سلامتی شماست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دسی کالا پایشگر سلامتی شماست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید