خبرنگاران عراقچی: پیشنهاد ایران می تواند راستا صلح را میان باکو و ایروان باز کند

به گزارش مجله پیامکی، تهران- خبرنگاران- سید عباس عراقچی فرستاده ویژه رییس جمهوری اسلامی ایران با تاکید براینکه اکنون زمان بسیار حساسی است و هرچه سریعتر باید برای برقراری صلح میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان تصمیم گیری و راستای برای آن باز گردد، گفت: پیشنهاد ایران می تواند راستا صلح را باز کند.

خبرنگاران عراقچی: پیشنهاد ایران می تواند راستا صلح را میان باکو و ایروان باز کند

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش بامداد آدینه خبرنگاران، عراقچی پس از ملاقات و رایزنی با مقام های جمهوری آذربایجان و روسیه، پنجشنبه شب وارد ایروان پایتخت ارمنستان شد.

وی در بدو ورود به ایروان در مصاحبه با خبرنگاران، گفت: مذاکرات بسیار فشرده و مفیدی در باکو و مسکو داشتیم، قرار است با مقام های ارمنستانی هم درخصوص یافتن راه حلی برای صلح مذاکره کنیم.

عراقچی افزود: اکنون زمان بسیار حساسی است و هرچه سریعتر باید برای برقراری صلح تصمیم گیری و جهتی برای صلح باز گردد.

فرستاده ویژه رییس جمهوری اسلامی ایران افزود: شمار تلفات (جنگ قره باغ) در حال بالا رفتن و این مایه تاسف است. تصور ما بر این است که هر چه سریعتر جهت باید برای صلح باز گردد و پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران می تواند این جهت را باز کند.

عراقچی در ادامه با بیان اینکه ایران در همسایگی با هر دو کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان است، گفت: از هر دو کشور اتباعی در ایران در صلح و آرامش در کنار هموطنان ایرانی زندگی می نمایند و موضع ما همیشه موضع متوازن و متعادلی بوده است.

فرستاده ویژه رییس جمهوری افزود: در این بحران ما به یک سری اصول بین المللی معتقد و پایبند هستیم. حسن نیت و ظرفیتی که ایران دارد می تواند در جهت صلح بکار گرفته گردد بخصوص برای یک صلح پایدار.

عراقچی گفت: ابتکار جمهوری اسلامی ایران یک صلح پایدار در منطقه را هدف قرار می دهد و امیدوارم بتوانیم به این هدف برسیم چون معتقدیم جمهوری اسلامی ایران ظرفیت های لازم را برای این کار با همکاری دیگر کشورها دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1200

به "خبرنگاران عراقچی: پیشنهاد ایران می تواند راستا صلح را میان باکو و ایروان باز کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عراقچی: پیشنهاد ایران می تواند راستا صلح را میان باکو و ایروان باز کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید