امکان پذیرش دانش آموزان شاخه نظری در دانشگاه فنی و حرفه ای

به گزارش مجله پیامکی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای خوزستان با بیان اینکه امکان پذیرش دانش آموزان شاخه نظری در دانشگاه فنی و حرفه ای فراهم شده است، گفت: این داوطلبان ضمن داشتن شرایط و ضوابط لازم، فقط مجاز به انتخاب رشته های تحصیلی کاردانی ناپیوسته هستند.

امکان پذیرش دانش آموزان شاخه نظری در دانشگاه فنی و حرفه ای

سید بهزاد علوی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به تغییر نظام آموزش و پرورش به نظام 3-3-6، ثبت نام و انتخاب رشته در آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای از روز یکشنبه، 19 خردادماه شروع می گردد و تا 26 همین ماه ادامه می یابد؛ بنابراین لازم است کلیه متقاضیان در مهلت مشخص شده و پس از مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته و آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد احتیاج ثبت نام، به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و ثبت نام نمایند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ثبت نام و انتخاب رشته در این آزمون در یک مرحله صورت می گیرد، داوطلبان همزمان با ثبت نام نسبت به درج رشته محل های تحصیلی خود در فرم تقاضانامه اینترنتی با توجه به رشته های اعلام شده در دفترچه راهنما، اقدام نمایند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای خوزستان اضافه نمود: پذیرش در رشته های الکتروتکنیک، کامپیوتر، مکانیک خودرو، تأسیسات مکانیکی، نقشه کشی معماری، حسابداری، تربیت بدنی، گرافیک و صنایع غذایی به وسیله آزمون صورت می گیرد و آزمون آن نیز در روز آدینه، 11 مرداد ماه برگزار می گردد و پذیرش دانشجو در 30 رشته امتحانی دیگر صرفاً براساس سوابق تحصیلی(بدون آزمون) است.

علوی گفت: با توجه به مکاتبات انجام شده، رشته جدید معماری داخلی در راستای مأموریت های تعریف شده دانشگاه در جهت کارآفرینی و ایجاد اشتغال جوانان و موافقت دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آموزشکده فنی و حرفه ای شهید چمران ایجاد خواهد شد. همچنین دانش آموزان و یا فارغ التحصیلان شاخه تحصیلی نظری نیز مجاز به ثبت نام در این آزمون می باشند؛ این داوطلبان ضمن داشتن شرایط و ضوابط لازم، فقط مجاز به انتخاب رشته های تحصیلی کاردانی ناپیوسته هستند و معدل آنها در مقایسه با داوطلبان شاخه تحصیلی فنی و حرفه ای و کاردانش در رشته هایی که پذیرش آن ها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد، تراز خواهد شد.

وی اضافه نمود: دانشگاه فنی و حرفه ای در استان در سال های اخیر، توسعه کمی و کیفی بسیار خوبی داشته و با افزایش تعداد 15 رشته جدید کاردانی و 5 رشته کارشناسی و توسعه و نوسازی کارگاه ها و آزمایشگاه های جدید، ضمن ارتقا کیفیت آموزش های عالی مهارتی استان، ظرفیت جدید برای پذیرش داوطلبان بومی استان فراهم کرده است. اکنون استان خوزستان دارای چهار آموزشکده پسران و یک آموزشکده دختران و در مجموع با ظرفیت هفت هزار و 200 دانشجوی کاردانی و کارشناسی شاغل به تحصیل در 33 رشته فنی و حرفه ای است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 201

به "امکان پذیرش دانش آموزان شاخه نظری در دانشگاه فنی و حرفه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان پذیرش دانش آموزان شاخه نظری در دانشگاه فنی و حرفه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید