آشنایی با پارک ملی کروگر ، حیات وحش آفریقای جنوبی

به گزارش مجله پیامکی، آشنایی با پارک ملی کروگر ، حیات وحش آفریقای جنوبی

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران درباره آشنایی با پارک ملی کروگر ، سخن خواهیم گفت.

آشنایی با پارک ملی کروگر ، حیات وحش آفریقای جنوبی

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

پارک ملی کروگر (Kruger National Park) در آفریقا قرار گرفته است و حیات وحش آن، ویژگی های منحصر به فرد این قاره را به خوبی به نمایش می گذارد. این پارک با 2 میلیون هکتار زمینش، گل سرسبد پارک های ملی آفریقای جنوبی به حساب می آید و همچنین در میان پارک های سافاری، بهترین گزینه برای دوستداران حیوانات به شمار می رود. پارک گروگر در جنوب کشور زیمبابوه و غرب موزامبیک قرار گرفته و امروزه بخشی از پارک لیمپوپو (Great Limpopo Transfrontier Park) را تشکیل می دهد؛ یعنی همان منطقه ی حفاظت شده ای که پارک کروگر را به پارک های حیات وحش این دو کشور متصل می نماید تا حیوانات بتوانند در فضای بیشتری، آزادانه به زندگی شان ادامه بدهند.

پارک ملی کروگر آفریقای جنوبی

بازدیدنمایندگان معمولاً خودشان با ماشین شخصی به این پارک می آیند؛ اما از تورهای آن نیز می توانید بهره ببرید که از بین تورهای یک یا دو روزه تا چند هفته ای انتخاب خواهید داشت. شاید بهتر باشد عضو یکی از تورهای سافاری پارک شوید تا شما را دسته جمعی با ماشین مخصوص خودشان به نقاط مختلف آن ببرند و در ناحیه های به خصوص پیاده نمایند تا بتوانید با دوربین دوچشمی تان، حیوانات را زیر نظر بگیرید و تجربه سافاری پیاده را نیز به دست بیاورید.

برای اقامت هم می توانید از اردوگاه ها یا لژهای خصوصی بهره ببرید. در مجموع می توان گفت که زمین های پارک کروگر، مسطح است و فقط در چند نقطه، تپه های کم شیب دارد. از درخت بائوباب (Baobab) و فیوِر تری (Fever Tree) گرفته تا درخت مرهم (Mopane)، آکاکیا سیاه (Knob thorn) و مارولا (Marula) را می توانید در این پارک ببینید که از گیاهان بومی آفریقا به حساب می آیند. حیوانات کوچکی مثل حشره خوار جهنده (Elephant shrew)، پرنده جولای گاومیشی (Buffalo weaver) و حشره مورچه گیر (Antlion) در اطراف این درختان زندگی می نمایند. همچنین پرندگان بزرگی از جمله نوک شاخ زمینی (Ground hornbill)، کرکس غبغب دار (Lappet-faced vulture)، عقاب جنگی (Martial eagle) و لک لک نوک زینی (Saddle-billed stork) را نیز بیشتر از هر جای دیگری می توان در پارک کروگر پیدا کرد.

این پارک، 4 بخش اصلی دارد که با اطلاع پیدا کردن از ویژگی های هر کدام، می توانید قسمت مورد علاقه تان را پیدا کنید:

بخش مرکزی

این بخش پرطرفدار، 30% از سطح پارک ملی کروگر را دربرمی گیرد. نیمی از جمعیت شیرها و تعدادی از کفتارها، چیتا و پلنگ ها نیز در این قسمت زندگی می نمایند. به همین دلیل، گردشگران زیادی در این ناحیه چادر می زنند، به این امید که بتوانند حتی یک مورد از این شیرها را از نزدیک تماشا نمایند. همچنین این بخش، علف های شیرین و درختانی دارد که غذای حیواناتی مثل زرافه، بز کوهی، بوفالو، گورخر و گوزن یالدار را تأمین می نماید.

شمالی ترین منطقه

پوشش گیاهی شمالی ترین منطقه پارک کروگر با زیست گاه های دیگر آن کمی فرق دارد و همین موضوع باعث منحصر به فرد بودن آن می گردد. ماسه سنگ ها و جنگل های رو به رودخانه این قسمت، محیط مناسبی را برای پیکنیک به وجود آورده که می توانید علاوه بر لذت بردن از منظره اطراف، ساعت ها به تماشای پرندگان کمیاب این بخش بنشینید. علاوه بر آن می توانید حیوانات دیگری از جمله خوک بیشه، قورباغه، میمون گلوسفید و سگ های وحشی در حال انقراض را نیز در بخش شمالی این پارک مشاهده کنید.

بخش شمالی

بخش شمالی این پارک، منطقه ای نیمه خشک است و در زمین 7،000 متر مربعی آن، بیشتر گیاهانی مثل درخت مرهم می روید. با این حال، 5 رودخانه از جمله اورنج ریوِر (Orange River) از این قسمت می گذرند و گیاهان متنوع تری در کرانه های آن رشد می نماید. تقریباً 60% از کرگدن های پارک کروگر در این منطقه متمرکز هستند و برای دیدن بیشتر پرنده ها و حیوانات دیگر همچون بوفالو، فیل و کودو (Kudu) باید در کرانه های رودخانه ها دنبال آن ها بگردید.

بخش جنوبی

بخش جنوبی پارک کروگر، گونه های مختلفی از درختانی را شامل می گردد که در قسمت های دیگر آن پیدا نمی کنید. همچنین حیواناتی مثل کرگدن سفید رنگ، بوفالو و چیتا نیز در این بخش زندگی می نمایند. تعداد جانوران بخش جنوبی پارک، بسیار زیاد است؛ بنابراین اگر از این ناحیه دیدن کردید، اما وقت کافی نداشتید تا به بخش شمالی بروید، تقریباً می توان گفت که چیز زیادی را از دست نداده اید.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت

منبع: تاپ تراول
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 910

به "آشنایی با پارک ملی کروگر ، حیات وحش آفریقای جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با پارک ملی کروگر ، حیات وحش آفریقای جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید