کاخ سفید: استیضاح ترامپ باعث تعمیق شکاف در کشور خواهد شد

به گزارش مجله پیامکی، سخنگوی کاخ سفید گفت که استیضاح ترامپ آن هم تنها 12 روز مانده به سرانجام ریاست جمهوری وی، باعث تشدید اختلافات در کشور خواهد شد.

کاخ سفید: استیضاح ترامپ باعث تعمیق شکاف در کشور خواهد شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، جاد دیری سخنگوی کاخ سفید در پی درخواست نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا برای استیضاح ترامپ قبل از سرانجام ریاست جمهوری وی، گفت که این اقدام اختلافات و شکاف کشور را تشدید خواهد نمود.

وی اضافه کرد: استیضاح ترامپ آن هم تنها 12 روز مانده به سرانجام ریاست جمهوری وی، اختلافات و شکاف ایجاد شده در کشور را افزایش خواهد داد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

شبکه خبری سی ان ان دوشنبه شب به وقت تهران به نقل از چندین منبع مطلع در کنگره آمریکا گزارش داد که نمایندگان حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارند دوشنبه آینده بندهای استیضاح ترامپ را اعلام نمایند.

از سوی دیگر، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که حامی سرسخت استیضاح ترامپ است، هنوز در مورد اینکه این استیضاح دقیقاً در چه تاریخی صحن کنگره مطرح خواهد شد، اظهار نظر نکرده است.

در پی حمله طرفداران ترامپ به کنگره و تسخیر کنگره توسط آنها به مدت چند ساعت، تعدادی از نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا خواهان برکناری ترامپ توسط مایک پنس معاون رئیس جمهور و اعضای کابینه وی به وسیله فعال سازی متمم بیست و پنجم قانون اساسی آمریکا شدند و تهدید کردند که اگر این کار انجام نگردد، ترامپ را استیضاح خواهند کرد.

با وجود درخواست های مکرر دموکرات ها برای برکناری ترامپ به وسیله متمم بیست وپنجم قانون اساسی آمریکا تا به امروز مایک پنس و اعضای کابینه ترامپ تمایلی به این کار نشان نداده اند.

از طرفی گفته می گردد که کوشش ها برای مجبور کردن ترامپ به استعفا نیز به بن بست خورده است. شبکه خبری سی ان ان آمریکا آدینه شب به وقت تهران به نقل از 3 نفر از مشاوران کاخ سفید گزارش داد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که پس از حمله طرفدارانش به کنگره این کشور کوشش ها برای برکناری یا مجبور کردن وی به استعفا شدت گرفته است، به هیچ وجه قصد استعفا ندارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1394

به "کاخ سفید: استیضاح ترامپ باعث تعمیق شکاف در کشور خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سفید: استیضاح ترامپ باعث تعمیق شکاف در کشور خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید