باشکوه ترین ساختمان های شهر اسپلیت در کرواسی

به گزارش مجله پیامکی، ساختمان های اسپلیت در کرواسی | Buildings in Split, Croatia

از دوران روم باستان اسپلیت نشان داده است که پادشاهان، شهرداران و مجسمه سازها نمی توانند در برابر میل زیادشان برای ساخت ساختمان های باشکوه در این شهر کشور کرواسی مقاومت نمایند. عوامل اصلی چنین اتفاقی احتمالا قرار گرفتن آن در ساحل، وجو سنگ های بزرگ و با کیفت و هم چنین سنگ مرمر درون جزیره Brač بوده است. نتیجه آن ساختمان های اسپلیت هستند که بسیار دیدنی و با شکوهند و هنگام قدم زدن در خیابان های سراسر شهر می توان از تماشای آن ها لذت برد. برای کسب اطلاعات بیشتر از این ساختمان ها با خبرنگاران همراه شوید.

باشکوه ترین ساختمان های شهر اسپلیت در کرواسی

کلیسای جامع سنت دومینوس | Cathedral of Saint Domnius

اگر با قایق به سمت اسپلیت برانید هنگام نزدیک شدن به بندر اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می نماید برج ناقوس کلیسای جامع سنت دومینوس می باشد. این مورد از ساختمان های اسپلیت ترکیبی از سبک های رومایی و گوتیک می باشد ومنعکس نماینده ساخت و ساز طولانی مدت خود در طی 1200 سال گذشته است.

نمایی که امروز از ساختمان کلیسا مشاهده می کنید حاصل بازسازی می باشد که در سال 1908 میلادی انجام گرفت. کلیسای جامع، که به عنوان مقبره ای برای امپراتور دیوکلسیان ساخته شده است، ظاهری محافظه کارانه تر از معماری داخلش دارد. امروزه بازدید نمایندگان در صورت تمایل می توانند از 6 طبقه برج بالا بروند و از آن ارتفاع به تماشای منظره فوق العاده زیبای شهر اسپلیت، بندر و دریای آدریاتیک بپردازند.

آدرس: Kraj sv Duje 5, Split, Croatia

موزه ملی تئاتر کرواسی در اسپلیت | Croatian National Theatre in Split

Gaj Bulat شهردار وقت اسپلیت دستور داد تا بزرگ ترین تئاتر منطقه را در این شهر احداث نمایند او در آن هنگام به آینده ای می اندشید که با ساخت این تئاتر برای شهر به ارمغان می آمد. او از معمار ایتالیایی به نام Eugenio Scomparini که در آموزشگاه طراحی ونیز تحصیل نموده بود تا طراحی داخلی ساختمان را بر عهده بگیرد. تئاتر ملی کرواسی در سال 1893 بازگشایی شد و یکی از قدیمی ترین ساختمان های شهر در این زمینه می باشد.

در تئاتر ملی اسپلیت می توانید به تماشای فرهنگ و هنر مردم این منطقه بنشینید. سالانه بیش از 300 اجرای متفاوت در این مورد از ساختامان های اسپلیت به روی صحنه برده می گردد. این برنامه ها شامل باله، تئاتر و اجراهای موسیقی می گردد. بعضی فستیوال های مهم نیز در این ساختمان برگزار می شوند که از این میان می توان به جشنواره تابستانه، یکی از قدیمی ترین رویدادهای هنرهای اجرایی در کشور کرواسی اشاره نمود.

آدرس: Trg Gaje Bulata 1, Split, Croatia

کاخ دیوکلتیان | Diocletians Palace

قصر دیوکلتیان در اوایل قرن چهارم میلادی به عنوان یک مجموعه فوق العاده برای اقامت امپراتور روم ساخته شده است، ساختمان سنگی از سنگ سفید و سنگ مرمر که از جزیره برچ به این مکان آورده شده اند. علی رغم آن که امپراطور تنها 8 سال در این ساختمان زندگی کرد و در سال 313 میلادی درگذشت، این بنا به نقش مهم خود به عنوان مرکز اجرایی و اقامتگاه امپراطور ادامه داد. در قرن ششم میلادی کاخ دیوکلتیان تبدیل به پناه گاهی برای آوارگان سالونا شد. قصر دیوکلتیان در زمان شکوه خود 215 متر طول و 180 متر عرض داشت و با دیوارهای ضخیمی به ارتفاع 28 متر محصور می شد.

هنگام قدم زدن در آن می توانید منظره زیبایی از آدریاتیک را در مقابل خود داشته باشید این مکان همیشه پر از جنب و جوش مردم است. بسیاری از محلی ها زندگی و کار خود را در اطراف زمین های این قلعه که به عنوان محله Peristil شناخته می گردد می گذرانند.

آدرس: Diocletians Palace, Split, Croatia

گالری مستروویچ | Meštrović Gallery

ایوان مستروویچ مجسمه ساز مشهور کروات در اسلوونی به جهان آمد و هنر خود را در اسپلیت یاد گرفت. نمونه هایی از آثار هنری او را می توان در تمام خیابان های شهر اسپلیت مشاهده کرد. اما اگر می خواهید با سازنده بسیاری از ساختمان های اسپلیت آشنا شوید می توانید به بازدید از گالری مستروویچ بروید. سه دهه پس از کارآموزی، این هنرمند فوق العاده پرطرفدار به اسپلیت بازگشت تا به ساخت یک بنای تابستانی خانوادگی مشرف به دریای آدریاتیک بپردازد. گالری سال 1952 به طور رسمی با اهدای آثاری از خود هنرمند آغاز به کار کرد. نقاط برجسته شامل مجموعه ای از 86 مجسمه مرمری، سنگی، برنزی، چوبی و گچی هستند. علاوه بر این تعداد زیادی طراحی و 8 مجسمه برنزی بزرگ در باغ های گالری وجود دارند که دیدنشان خالی از لطف نخواهد بود.

طبق طرح او قرار بود ساختمان ویلا، استودیو و فضای نمایشگاهی نیز داشته باشد. این ساختمان در اواخر دهه 1990 بازسازی شده است، در حال حاضر، این گالری به نمایش گذاشته شده است که دو طبقه از آثار خود او را شامل می گردد، از جمله صدها طرح نقاشی و معماری. خارج از بنا یک پارک کوچک مجسمه سازی است.

آدرس: Šetalište Ivana Meštrovića 46, Split, Croatia

شماره تماس: 0038521340800

ورزشگاه پولیود | Poljud Stadium

ورزشگاه پولیود بیش چیزی بیش از یک ورزشگاه در اسپلیت است. منظره فوق العاده زیبای آن به سمت دریای آدریاتیک می باشد، به وسیله معمار Boris Magaš به عنوان منظرهی از آینده ساخته شد و تبدیل به استیجی باشکوه برای بازی های مدیترانه ای سال 1979 شد. او و تیم او شب و روز برای تکمیل این مورد از ساختمان های اسپلیت کار کردند، در این پروژه آن ها از تئاتر کلاسیک فضای باز یونان باستان الهام گرفتند. تقریبا 40 سال پس از ساخت و ساز آن، Poljud یک قطعه نوآورانه و قابل توجه از معماری ورزشگاه به جای مانده است. با این حال، ممکن است Magaš، پیش بینی نمی کرد که روزی یک جشنواره تکنو سه روزه، Ultra Europe در ساختمان طراحی شده به وسیله او برگزار گردد.

آدرس: Poljud Stadium, Split, Croatia

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1970

به "باشکوه ترین ساختمان های شهر اسپلیت در کرواسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باشکوه ترین ساختمان های شهر اسپلیت در کرواسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید