لزوم ساماندهی و مرمت شبکه آبهای سطحی

به گزارش مجله پیامکی، یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لزوم ساماندهی و ترمیم و مرمت شبکه اصلی مدیریت آبهای سطحی در تهران گفت: نگه داشت تاسیسات کلانشهر تهران باید به صورت تخصصی انجام گردد.

لزوم ساماندهی و مرمت شبکه آبهای سطحی

به گزارش خبرنگاران، شهربانو امانی در نود و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، در تذکری در خصوص ساماندهی آبهای سطحی، گفت: یکی از مباحث مهم در موضوع آب، مساله مدیریت آبهای سطحی است. با توجه به اطلاعات کسب شده در این خصوص طرح عملیاتی و اجرایی وجود دارد اما به دلیل عدم توجه کافی و اختصاص بودجه مناسب اجرای پروژه های این حوزه پیشرفت چشمگیری نداشته و در بعضی از مواقع متوقف شده است.

وی اضافه نمود: در این راستا با توجه به اهمیت ایمنی شهر و لزوم ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و محیط زیست ضروری است توجه کافی و عملی به مدیریت آب های سطحی صورت گیرد. موضوع دیگر که به قدر کافی توجه لازم به آن نشده است حفظ سرمایه ها و نگه داشت تاسیسات است. در حال حاضر کانال و تاسیسات موجود بیش از ده هزار میلیارد تومان ارزش دارد که در اثر بی توجهی در طی سالیان گذشته در معرض آسیب و تخریب قرار گرفته است.

وی ادامه داد: موضوع نگهداشت شبکه اصلی مدیریت آب های سطحی شامل حفاظت، ترمیم، مرمت ، نگهداری و بهره برداری، قطعا موضوعی تخصصی است. در صورتی که در بهترین حالت لایروبی و تمیز کردن آنها مد نظر قرار گرفتند. این اقدامات کافی نیستند و موجب هدر رفت سرمایه های موجود می گردد. نگه داشت باید به صورت کاملا تخصصی انجام گردد.

امانی تاکید نمود: با اقداماتی چون پایش ، حفظ حریم، جلوگیری از دخل و تصرف توسط سایر ارگان ها، نگهداری و ترمیم و مرمت، مجاری و تاسیسات باید در دستور کار حوزه فنی عمرانی قرار گیرد، لذا درخواست می کنم در اجرای ماده 73 قانون شوراها مراتب را به شهردار تهران انتقال دهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 54

به "لزوم ساماندهی و مرمت شبکه آبهای سطحی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم ساماندهی و مرمت شبکه آبهای سطحی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید