تصویب طرح معلم تمام وقت در شورای توسعه مدیریت

به گزارش مجله پیامکی، به گزارش خبرنگاران، علی الهیار ترکمن با اعلام تصویب طرح معلم تمام وقت در شورای توسعه مدیریت، اظهارداشت: با افزایش 6 ساعت اضافه تدریس کاملا اختیاری در هفته به معلمان، 25 درصد به فوق العاده ویژه اضافه خواهد شد که از مزایای آن می توان به احتساب در حقوق مستمر 12 ماه، نداشتن تأخیر پرداخت های حق التدریس و محاسبه در پاداش انتها خدمت و حقوق بازنشستگی اشاره نمود.

تصویب طرح معلم تمام وقت در شورای توسعه مدیریت

وی افزود: معیشت و منزلت معلمان و تأمین مسائل حقوقی آنان از دو بعد قابل آنالیز است، یکی تجدید ساختار یا ساماندهی مجدد امکانات و ظرفیت های موجود و دیگری اخذ یک سری موارد جدید که بتواند این شرایط را ارتقا بدهد.

الهیار اضافه نمود: اگر بخواهیم الگویی طراحی کنیم که این شرایط را در نظر بگیرد باید این دو بعد را در خود داشته باشد و بر اساس قوانین موجود در قسمت دوم که بحث تصویب قوانین و مقررات و امکانات جدید است ماده 63 قانون برنامه ششم راداریم که معیناً در آن در خصوص لایحه رتبه بندی و مهندسی نیروی انسانی و تغییر سیستم حقوق و دستمزد بر اساس صلاحیت های حرفه ای تأکید گشته است.

توجه به حق التدریس نیروهای شاغل

الهیار توضیح داد: لایحه ای از طرف دولت باید تنظیم گردد و به مجلس برود که در آنجا بر اساس صلاحیت های حرفه ای رتبه هایی تعریف گردد و بر اساس آن رتبه ها، ضرایب حقوقی و ضرایب فوق العاده ها تغییر کند و ظرفیت جدیدی در پرداختی به فرهنگیان ایجاد کند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی بابیان اینکه باید امکانات و ظرفیت های موجود یک بار دیگر مرور گردد، گفت: باید امکانات در قالبی برده گردد که بیشتر از گذشته صلاح فرهنگیان را رعایت و در سبد معیشتی فرهنگیان جای خود را پیدا کند و یاری به ارتقای وضعیت موجود بکند و یکی از چیزهایی که باید توجه گردد بحث حق التدریس نیروهای شاغل است.

وی در ادامه گفت: در وضعیت فعلی حق التدریس غیرموظف، یک پرداخت غیرمستمر است و ساعت آن متغیر است و فقط برای 9 ماه از سال تحصیلی پرداختی دارد و تابستان پرداخت نمی گردد و در کسورات بازنشستگی و پاداش انتها خدمت لحاظ نمی گردد.

الهیار با اشاره به استفاده از ظرفیت های موجود، اظهار کرد: یکی از موارد موضوع حق التدریس و تغییر کردن آن به یک پرداختی مستمر است که 12 ماه سال پرداخت گردد و در کسورات بازنشستگی در نظر گرفته گردد و الگوهای مختلفی در این خصوص آنالیز گشته است و پایان طرحی به شورای توسعه مدیریت و شورای حقوق و دستمزد تحت عنوان معلم تمام وقت ارائه شد که در آن میانگین ساعت حق التدریس غیرموظف حساب گردد و به ساعت موظف اضافه گردد که برای این طرح 6 ساعت اضافه تدریس علاوه بر 24 ساعت تدریس معلمان در هفته در نظر گرفته گشته است و در قبال افزایش این 6 ساعت اضافه تدریس در هفته، 25 درصد فوق العاده ویژه معلمان افزایش پیدا می نماید و این عدد اضافه گشته به عنوان حقوق مستمر در 12 ماه سال پرداخت خواهد شد و تأخیرهای حق التدریس را نخواهد داشت و در پاداش انتها خدمت هم محاسبه خواهد شد.

وی توضیح داد: رایزنی ها با سازمان امور اداری و استخدامی انجام گشته است و طرح نهایی به عنوان معلم تمام وقت در دو شورای حقوق و دستمزد و شورای توسعه مدیریت تصویب شد و کلیات آن این است که اگر یک فرهنگی 6 ساعت بیشتر از ساعت موظفی تدریس بکند به فوق العاده ویژه اش 25 درصد اضافه خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی در پرسش به این سؤال که چه افرادی مشمول این طرح می شوند پاسخ داد: این طرح کاملا اختیاری است و در مناطقی اجرا می گردد که آموزش وپرورش به تدریس فرد احتیاج داشته باشد و افرادی وارد طرح می شوند که حداقل 5 سال از خدمتشان باقی مانده باشد.

وی در ادامه اضافه نمود: این طرح به زودی به استان ها ابلاغ خواهد شد و افرادی که تمایل دارند می توانند از مزایای طرح بهره مند شوند.

الهیار توضیح داد: طرح فعلاً برای دوره متوسطه طراحی گشته است و سوابق اجرایی آن که ایجاد شد و پس از کسب تجربه، پیشنهادهای جدیدتر تسری به کل دوره های تحصیلی را خواهیم داشت.

اعلام مقدار ساعت حق التدریس برای سال تحصیلی جاری

وی تأکید کرد: این طرح بر اساس احتیاج منطقه اجرا می گردد و معلمی که وارد طرح معلم تمام وقت می گردد این 6 ساعت اضافه تدریس برای وی دائمی منظور می گردد مگر اینکه شخصاً انصراف و از طرح خارج گردد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی بابیان اینکه پس از گذشت یک سال از اجرای طرح می توانیم با یافته های جدید برنامه ریزی مطلوب تری کنیم و در مورد تأمین هزینه مالی این طرح گفت: مقدار ساعت حق التدریس برای سال تحصیلی جاری معین است و هر فردی اضافه تدریس بگیرد از میزان ساعت حق التدریس کلی کاسته می گردد و بر ساعت موظف اضافه می گردد و معادل مالی حق التدریس آن در حقوق پایه محاسبه خواهد شد و با آنالیز ها و پیش بینی های انجام گشته کسری بودجه نخواهیم داشت البته این پرداختی تا اسفندماه از منابع مالی سال 97 و از فروردین از منابع مالی 98 تأمین می گردد.

الهیار در پاسخ به این پرسش که این طرح چقدر ازنظر مالی برای معلمان تفاوت خواهد داشت، اظهار کرد: معلمان به ازای کسر 6 ساعت از حق التدریسشان و قرار دریافت آن در اضافه تدریس ماهیانه 24 ساعت اضافه تدریس خواهند داشت که تقریباً معادل همان مقدار پولی که از حق التدریس 24 دریافت می کردند از افزایش 25 درصد افزایش حق شغلشان دریافت خواهند کرد با این تفاوت که این مبلغ را در انتها هرماه دریافت نموده، در بازنشستگی شان محاسبه خواهد شد و در دوازده ماه سال پرداخت خواهد گشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 39

به "تصویب طرح معلم تمام وقت در شورای توسعه مدیریت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب طرح معلم تمام وقت در شورای توسعه مدیریت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید