استقرار امکانات در مجتمع های بین راهی سیستان وبلوچستان لازم است

به گزارش مجله پیامکی، به گزارش خبرنگاران، علیرضا نورا عصر امروز در اولین نشست کارگروه آنالیز وضعیت اقامه نماز در راه های مواصلاتی استان سیستان و بلوچستان گفت: استقرار امکانات در نمازخانه ها و مجتمع های بین راهی استان ضرورت دارد و هیچ یک از دستگاه های اجرایی حق کوتاهی نسبت به این موضوع را ندارد.

استقرار امکانات در مجتمع های بین راهی سیستان وبلوچستان لازم است

وی ضمن تبریک و گرامیداشت 26 آذر روز صنعت حمل و نقل به تمامی کسانی که در این بخش فعالیت می نمایند، گفت: در دین مبین اسلام بر مسئله نظافت و بهداشت تاکید شده و اقامه نماز از واجبات دین ماست و از آنجایی که ازدحام جمعیت در پایانه ها و مجتمع ها زیاد است و مردم احتیاج به استراحت و بهداشت دارند، همه باید کوشش نمایند تا امکانات مورد احتیاج به نحو مطلوب فراهم گردد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: فاصله شهرهای استان حتی از فاصله بین دو استان در برخی از مناطق کشور بیشتر است و ضرورت دارد برای رضایت مندی و رفاه حال مردم حداقل امکانات را در این مسیرها فراهم کنیم.

وی ادامه داد: علی رغم اقدامات اجرا شده در خصوص ایجاد مجتمع های خدمات رفاهی در استان، اما هنوز هم آمار موجود نسبت به میانگین کشوری بسیار پایین است و احتیاجمند مطالعه و احتیاجسنجی دقیق است.

نورا بیان داشت: 3 دستگاه مهم حمل و نقل هوایی، ریلی و زمینی باید با فعال نمودن کارگروه نظارتی، زمان حرکت سامانه های سفری را مدیریت نمایند.

وی نصب تابلوهای تبلیغاتی در بین راه های مواصلاتی جهت ترویج فرهنگ اقامه نماز را از دیگر موارد لازم الاجرا دانست و گفت: بهسازی و به روز نمودن مساجد بین راهی از خواسته های مهم مردم استان و مهمانان ما بوده و باید مد نظر قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان ضمن انتقاد از وضعیت بهداشتی و نمازخانه بازارچه مرزی کهک گفت: متاسفانه در بازدید اخیر اینجانب در معیت معاون وزیر کشور مشاهده شد هیچ گونه امکانات رفاهی در این بازارچه وجود ندارد.

وی ضمن تذکر جدی به دستگاه های متولی، توضیح داد: با توجه به فعالیت روزانه بیش از 800 نفر راننده، یاری راننده و کارگر در این بازارچه ضروری است گمرکات و بازارچه های مرزی استان جهت احداث سرویس بهداشتی و نمازخانه و استقرار امکانات رفاهی در این مکان در اسرع وقت اقدام اساسی انجام دهند.

نورا بیان داشت: جلسات کارگروه آنالیز وضعیت فضاهای عمومی و نماز در راه های مواصلاتی استان سیستان و بلوچستان هر دو ماه یکبار تشکیل خواهد شد.

وی اضافه کرد: تیم بازرسی باید از وضعیت مساجد و نمازخانه های راه های مواصلاتی بازرسی لازم را انجام دهند و نتایج آنالیز ها را جهت برطرف کاستی ها در جلسات کارگروه ارائه نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 97

به "استقرار امکانات در مجتمع های بین راهی سیستان وبلوچستان لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقرار امکانات در مجتمع های بین راهی سیستان وبلوچستان لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید