ازتامین بودجه تا بلاتکلیفی مستند در جشنواره فیلم فجر

به گزارش مجله پیامکی، کارگردان مستند همه چیزهایی که جایشان خالی ست با انتقاد از شرایط حضور فیلمهای مستند در جشنواره فیلم فجر معتقد است که به زور نمی گردد، کسی را پای دیدن یک فیلم مستند نشاند!

ازتامین بودجه تا بلاتکلیفی مستند در جشنواره فیلم فجر

به گزارش خبرنگاران، زینب تبریزی کارگردان مستند همه چیزهایی که جایشان خالی ست در نشست این مستند که در پردیس ملت (18 بهمن ماه) برگزار گردید، حاضر شد و درباره مستندش که با موضوع سرطان سینه ساخته شده بود، صحبت کرد.

او در ابتدای نشست با بیان اینکه همه ما مستند سازان دوست داشتیم، بیشتر مورد توجه قرار بگیریم، گفت: به زور نمی گردد کسی را نشاند تا فیلم مستند ببیند.

تبریزی اعلام نمود: تامین هزینه این فیلم یکی از دشواری های ساخت آن بوده و مقداری از بودجه آن توسط مردم و به وسیله موسسه حامی جو تامین شده است و متن آن هم چهاربار بازنویسی شده است.

این مستندساز اعلام کرد که با وجود اینکه این اثر در حوزه سلامت است اما سه تا چهار ماه طول کشید تا توانستیم مجوز فیلمبرداری در بیمارستان را بگیریم و در نهایت یک بیمارستان این اجازه را صادر نموده است.

شیما صابری مدیر حامی جو نیز در سخنانی درباره شرایط کار این موسسه شرح داد و اعلام نمود: این کار خیریه نیست بلکه فرهنگ سازی می نماید که مردم مستند را بیشتر دوست داشته باشند و یک اثر مخاطبانش را قبل از فراوری پیدا می نماید.

صبا ندایی آهنگساز این مستند نیز اعلام کرد: یک سال است که منتظر بودم تا بگویم جای منتقد موسیقی در سینمای ما خالی است. سال گذشته یک فیلم بدون داشتن موسیقی متن، کاندید فجر شد در صورتی که یکی از رسالت های اصلی جشنواره این است که اهل سینما و جوانان را به سینمای مملکت معرفی کند و خواهش می کنم به بقیه رشته های هنری هم توجه کنید و سوالات تخصصی بپرسید.

امید بلاغتی مشاور تهیه کننده در بخش دیگری از این نشست از ساعت پخش و شرایط اکران مستندها در جشنواره انتقاد کرد و گفت: انگار جشنواره با فیلمهای مستند رودربایستی دارد و نمی دانند باید با آنها چه کند! یا بگوئید فیلم مستند نمی خواهیم یا سهم عادلانه ای را در نظر بگیرید.

وحید محسنی کاراکتر فیلم و همسر کاراکتر اصلی اظهارکرد که با هربار دیدن این فیلم یاد مهناز برایم زنده می گردد و شاید بتواند ساخت این فیلم به دیگران یاری کند.

سولماز غنی راوی این مستند که به جای کاراکتر اصلی صحبت می نماید اظهار کرد که انجام این کار برایش سخت بوده و چند جلسه اول با خواندن نریشن گریه اش می گرفته و حس دشواری بوده که صدای کسی باشد که دیگر زنده نیست.

در این نشست زینب تبریزی (تهیه کننده و کارگردان)، امید بلاغتی (مشاور تهیه کننده)، عطیه عطارزاده (مشاور کارگردان)،صبا ندایی (آهنگساز) حسن شبانکاره (صداگذار)، شیما صابری (مدیر حامی جو)، جمیله مظفری و وحید محسنی (کاراکترهای فیلم) و سولماز غنی (راوی) حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 129

به "ازتامین بودجه تا بلاتکلیفی مستند در جشنواره فیلم فجر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ازتامین بودجه تا بلاتکلیفی مستند در جشنواره فیلم فجر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید