پیشنهاد تشکیل حوزه مدیریت امور هیئت علمی در دانشگاه ها را به وزارت علوم داده ایم

به گزارش مجله پیامکی، مدیر امور هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: پیشنهاد تشکیل حوزه مدیریت امور هیئت علمی در دانشگاه ها را به وزارت علوم داده ایم تا با ابلاغ دستورالعملی تمامی دانشگاه ها از این بخش بهره مند شوند.

پیشنهاد تشکیل حوزه مدیریت امور هیئت علمی در دانشگاه ها را به وزارت علوم داده ایم

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین جهت را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

سید امیر حسین فقهی مدیر امور هیئت علمی و دبیر هیئت ممیزه دانشگاه شهید بهشتی در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، درباره ایجاد ساختار جدید مدیریت امور هیئت های علمی گفت: تعداد کمی از دانشگاه ها در کشور از چنین ساختاری برخوردار هستند. خوشبختانه این حوزه در دانشگاه شهید بهشتی نیز تشکیل شده است.

وی ادامه داد: پیشنهاد تشکیل این حوزه را به وزارت علوم داده ایم تا با ابلاغ دستورالعملی تمامی دانشگاه ها از بخش مدیریت امور هیئت های علمی بهره مند شوند، زیرا کلیه امور طی هر فرآیندی در قالب فراخوان، انتقال، ماموریت و خروج عضو هیئت علمی به دلایلی نظیر بازنشستگی، انتها قرارداد، عدم تمدید قرارداد و ماموریت به بیرون توسط ساختار مدیریت امور هیئت های علمی انجام می گردد.

فقهی با بیان این که مدیریت امور هیئت های علمی علاوه بر دریافت حکم از سوی رئیس دانشگاه به وسیله وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز انتخاب می گردد؛ اظهار کرد: در حقیقت سمت دبیر هیئت ممیزه دانشگاه را از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیر هیئت عالی جذب را از طرف وزارت خانه دریافت می نماید.

وی درباره ساختار مدیریت امور هیئت های علمی در دانشگاه شهید بهشتی گفت: بنابراین حوزه مدیریت امور هیئت های علمی از 4 بخش تشکیل شده است. بخش اول مربوط به قرارداد ها و ترفیع پایه است، بخش دوم مختص به تبدیل شرایط می گردد در بخش سوم ارتقاء مرتبه عضو هیئت علمی را داریم. بخش چهارم را نیز اخیرا به این حوزه افزوده ایم که مربوط به بحث توانمندسازی اعضای هیئت علمی می گردد. به طوری که دانشگاه موظف خواهد بود برای اساتید دوره های مختلفی را برگزار کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1052

به "پیشنهاد تشکیل حوزه مدیریت امور هیئت علمی در دانشگاه ها را به وزارت علوم داده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد تشکیل حوزه مدیریت امور هیئت علمی در دانشگاه ها را به وزارت علوم داده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید