پرتاب 38 ماهواره بار دیگر به تعویق افتاد خبرنگاران

به گزارش مجله پیامکی، پرتاب موشک سایوز روسیه برای بار دوم به تعویق افتاد.

پرتاب 38 ماهواره بار دیگر به تعویق افتاد خبرنگاران

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، موشک سایوز روسیه قرار است 38 ماهواره از 18 کشور مختلف دنیا را به مدار زمین ببرد که شامل ماهواره هایی چون : ماهواره سنجش از راه دور زمین CAS500-1 از کره جنوبی، ماهواره جمع کننده زباله فضایی ELSA-d و ماهواره های کوچک سنجش از راه دور GRUS ژاپن، ماهواره کوچک تصویربرداری و ارتباطی NAJM-1 از عربستان سعودی و ماهواره های ارتباطی دانشگاه فنی برلین می گردد.

همچنین انتظار می رود اولین ماهواره D33 دانشگاه عالی اقتصاد روسیه، یک تاسواره ساخته مرکز Sirius و دانشگاه عالی اقتصاد روسیه و ماهواره OrbiCraft-Zorkiy متعلق به شرکت خصوصی اسپوتنیکس توسط این موشک به مدار زمین فرستاده شوند.

این پرتاب که قرار بود در روز 20 مارس(روز گذشته) انجام گردد به تعویق افتاده و به روز 21 مارس (یکشنبه، اول فروردین) موکول شده بود و سپس پرتاب این موشک به روز 22 مارس (دوشنبه، دو فروردین) موکول شد. دیمیتری روگوزین (Dmitry Rogozin) رئیس سازمان فضایی فدرال روسیه این خبر را به خبرگزاری تاس (ТАСС ) گفت.

به گفته روگوزین علت به تعویق افتادن این پرتاب وجود مشکلاتی در تجهیزات زمینی است که در حال حاضر اصلاح شده است. در همین حال نماینده سازمان فضایی فدرال روسیه گفت : پس از آن که صبح هنگام ایراد فنی موشک تعیین شد، در جلسه ای برای تعویق پرتاب آن تصمیم گیری کردیم.

یکی از ماهواره هایی که توسط این موشک به مدار زمین خواهد رفت ماهواره جمع کننده زباله های فضایی توسط آهن رباست.

این فضاپیمای 200 کیلوگرمی از دوبخش تشکیل شده است که تعدادی آزمایش در فضا انجام می دهند تا توانایی این سیستم در جمع آوری زباله توسط مکانیسم آهن ربایی را بسنجند.

هنگامی که این آزمایش به انتها برسد ELSA-d در جو زمین می سوزد اما ماموریت این ماهواره برای جمع آوری زباله های فضایی در آینده مهم خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1547

به "پرتاب 38 ماهواره بار دیگر به تعویق افتاد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرتاب 38 ماهواره بار دیگر به تعویق افتاد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید