هشدار سازمان ملل درباره بروز قحطی در یمن و سه کشور آفریقایی

به گزارش مجله پیامکی، دبیرکل سازمان ملل درباره بروز قحطی در کشور های یمن، جمهوری دموکراتیک کنگو، نیجریه و سودان جنوبی هشدار داد.

هشدار سازمان ملل درباره بروز قحطی در یمن و سه کشور آفریقایی

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در نشست اخیر شورای امنیت با اشاره به گزارش بحران غذایی در امسال میلادی گفت: در سایه نبود امنیت غذایی برای طیف گسترده ای از مردم یمن، جمهوری دموکراتیک کنگو، سودان جنوبی و ساکنان شمال شرق نیجریه (محل فعالیت گروه تروریستی بوکو حرام) این کشور ها با خطر گرسنگی و قحطی روبرو هستند.

گوترش توضیح داد: سال هاست که این کشور ها درگیر جنگ هستند و اکنون شبح گرسنگی فراگیر و قحطی بر آن ها سایه افکنده و جان میلیون ها انسان در معرض خطر قرار گرفته است.

به نوشته روزنامه تونسی الصباح نیوز، دبیرکل سازمان ملل با اشاره به گزارش امنیت غذایی دنیا در سال 2020 گفت: کشور های دیگری که درگیر جنگ داخلی هستند از جمله افغانستان، سومالی و بورکینافاسو با بحران امنیت غذایی فراگیر روبرو خواهند شد.

در این نشست، گوترش خواهان اقدامات فوری برای یاری به امنیت غذایی این کشور ها شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1074

به "هشدار سازمان ملل درباره بروز قحطی در یمن و سه کشور آفریقایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سازمان ملل درباره بروز قحطی در یمن و سه کشور آفریقایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید