معاون وزیر جهاد کشاورزی اطلاع داد؛ توزیع 100 هزار نهال لیمو پرشین لایم به طور رایگان

به گزارش مجله پیامکی، معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای جایگزینی باغات لیمو که براثر بیماری جاروی جادوگر از بین رفته ، در سال آینده 100 هزار نهال لیمو پرشین لایم مقاوم توزیع می گردد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اطلاع داد؛ توزیع 100 هزار نهال لیمو پرشین لایم به طور رایگان

به گزارش خبرنگار از ، با حضور کیخا رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، طهماسبی معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، حمزه نماینده مردم پنج گنج جنوبی در مجلس شورای اسلامی، برخوری مدیر کل جهاد کشاورزی جنوب کرمان و جمعی از مدیران و کشاورزان، مسائل بخش کشاورزی شهرستان کهنوج آنالیز شد.

طهماسبی معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در این منطقه با کمبود آب روبرو هستیم و نهاده های کشاورزی گران شده است، اضافه کرد: در رابطه با درختان خرما، ارقامی که کم بازده هستند و جایی در بازار ندارند با ارقام مرغوب تر مانند پیارم جایگزین می شوند و برای جایگزینی باغات لیمو که از بین رفته است، در سال آینده 100 هزار نهال لیمو پرشین لایم که مقاوم هست جایگزین می گردد.

وی در رابطه با گلخانه ها گفت: با توجه به اینکه گردش نقدینگی گلخانه داران یک بار در سال می باشد پیشنهاد شد بازپرداخت تسهیلات از هفت سال به ده سال افزایش یابد که این موضوع با بانک عامل مطرح و آنالیز خواهد شد.

کیخا رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه یکی از ماموریت های کمیسیون های تخصصی مجلس اطلاع از کم و کیف فعالیت های کشاورزی در کشور است اضافه کرد: هدف ما در این راستا بود که از نزدیک با مسائل مردم آشنا شویم.

وی اضافه کرد: این منطقه ضمن اینکه از اقلیم متنوع و ظرفیت های فوق العاده کشاورزی کشور است و نقش بسزایی در فراوری محصولات کشاورزی سالم و ارگانیک در کشور را دارا می باشد.

کیخا با بیان اینکه در این منطقه صنایع توسعه نیافته اند و شغل اکثریت مردم کشاورزی است، گفت: ظرفیت کمیسیون کشاورزی به طور کامل در خدمت کشاورزان این منطقه جهت برطرف کردن مسائل آن ها است.

در این جلسه مقرر گشت تا دو هفته آینده مسائل و کمبود های بخش کشاورزی این منطقه توسط سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان جمع بندی گردد که بتوان با حضور مدیران ارشد کشوری جلسه ای برای حل این مسائل در پایتخت برگزار گردد.

چاه های فاقد پروانه، امحال وام های کشاورزی، مسائل تسطیح و تجهیز اراضی کشاورزی عشایر، عدم لایروبی قنوات و اختلاف کشاورزان با منابع طبیعی در مورد مالکیت زمین ها از مهم ترین مسائل مطرح شده توسط کشاورزان بود.

در این جلسه بعضی مسئولان و مدیران هم وعده دادند که در جهت برطرف مسائل و مسائل مطروحه نهایت کوشش و مساعدت خود را انجام دهند.

ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 136

به "معاون وزیر جهاد کشاورزی اطلاع داد؛ توزیع 100 هزار نهال لیمو پرشین لایم به طور رایگان" امتیاز دهید

1 کاربر به "معاون وزیر جهاد کشاورزی اطلاع داد؛ توزیع 100 هزار نهال لیمو پرشین لایم به طور رایگان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون وزیر جهاد کشاورزی اطلاع داد؛ توزیع 100 هزار نهال لیمو پرشین لایم به طور رایگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید