معاون اشرف غنی: دولت تمام موانع را رفع کرده است، طالبان بر سر میز مذاکره حاضر شوند

به گزارش مجله پیامکی، معاون رئیس جمهور افغانستان گفت که دولت تمام موانع بر سر راه فرایند صلح را رفع کرده و از طالبان خواست تا هرچه زودتر بر سر میز مذاکرات حاضر شوند.

معاون اشرف غنی: دولت تمام موانع را رفع کرده است، طالبان بر سر میز مذاکره حاضر شوند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور افغانستان در نشستی که در کابل گفت که دولت برای اعتماد سازی تمام موانع بر سر راه صلح را برداشته و اکنون مسئولیت طالبان است که هرچه زودتر بر سر میز مذاکره حاضر شوند.

وی اضافه کرد که دولت با تمام توان و امکانات از فرایند صلح حمایت می کند و تاکید کرد که مذاکره با طالبان باید منجر به ختم جنگ و صلح پایدار، باعزت و ثبات دائمی در افغانستان شود.

دانش در حالی تاکید می کند که دولت همه موانع بر سر راه صلح را برداشته که طالبان مدعی است آزادی 65 زندانی این گروه براساس فهرست ارائه شده در قطر هنوز اتفاق نیفتاده است.

وی همچنین شرح داد که مذاکرات بین الافغانی پس از تکمیل فرایند زندانیان و تایید هویت آن ها توسط تیم فنی طالبان آغاز خواهد شد.

معاون رئیس جمهور افغانستان گفت که در این جلسه که به مناسبت تجلیل از روز جهانی هوای پاک در کابل برگزار شده بود گفت که جنگ خطرناکترین دشمن محیط زیست و هوای پاک است و سنگین ترین ضربه را به محیط زیست کشور وارد کرده است، اما تأمین صلح می تواند بر حفاظت محیط زیست نیز تأثیر بگذارد و از تخریب آن جلوگیری کند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1174

به "معاون اشرف غنی: دولت تمام موانع را رفع کرده است، طالبان بر سر میز مذاکره حاضر شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون اشرف غنی: دولت تمام موانع را رفع کرده است، طالبان بر سر میز مذاکره حاضر شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید