مرگ قهرمانی که 12 نوجوان تایلندی را از غار نجات داد

به گزارش مجله پیامکی، درجه دار جوان نیروی دریایی تایلند که در ماموریت نجات جان 12 فوتبالیست نوجوان در غار در تابستان 2018 به عفونت خونی مبتلا شده بود، پس از 17 ماه مبارزه با بیماری از جهان رفت.

مرگ قهرمانی که 12 نوجوان تایلندی را از غار نجات داد

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، بیرت بوریراک یکی از اعضای گروه امداد و نجات فوتبالیست های گیرافتاده تایلندی در غار بود و در عملیات یک هفته ای امداد نقشی قهرمان گونه داشت. او پس از نجات یافتن همه بچه ها و یک مربی از غار تحت نظارت شدید پزشکان نهاده شد تا عفونت خونی اش درمان گردد اما شرایط جسمانی این گروهبان نیروی دریایی تایلند به تدریج بدتر شد و سرانجام روز آدینه درگذشت.

روز 23 ژوئن سال گذشته میلادی 12 عضو یک مدرسه فوتبال همراه با مربی خود وارد غار تام لوانگ شدند اما باران های موسمی شدید و سیل ناشی از آن آنها را داخل غار گیر انداخت. بچه ها 12 روز دوام آوردند تا اینکه دو غواص بریتانیایی آنها را یافتند و کوشش ها برای بیرون آوردن شان از غار شروع شد. در این ماموریت غیرممکن افراد داوطلب از سراسر جهان به تایلند رفتند و رسانه ها هم لحظه به لحظه عملیات نجات را پوشش دادند.

ماموریت نجات پس از 60 ساعت کار شبانه روزی تا پیش از بالا آمدن بیشتر آب به سرانجام رسید و همان زمان یک درجه دار نیروی دریایی تایلند که داوطلبانه در عملیات حاضر شده بود، به دلیل نرسیدن اکسیژن جان خود را از دست داد. نیروی دریایی تایلند روز آدینه با تسلیت گفتن مرگ بوریراک به خانواده اش، بیان کرد 15 هزار دلار غرامت به بازماندگان او می پردازد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 565

به "مرگ قهرمانی که 12 نوجوان تایلندی را از غار نجات داد" امتیاز دهید

1 کاربر به "مرگ قهرمانی که 12 نوجوان تایلندی را از غار نجات داد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ قهرمانی که 12 نوجوان تایلندی را از غار نجات داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید