طالبان: وظیفه ما حفاظت از مردم افغانستان در مقابل اشغالگران است

به گزارش مجله پیامکی، طالبان با رد به آتش کشیدن مغازه ها و اموال عمومی در ولایت فاریاب گفت که این گروه حفاظت از مردم افغانستان علیه اشغالگران را وظیفه خود می داند.

طالبان: وظیفه ما حفاظت از مردم افغانستان در مقابل اشغالگران است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، راس ویلسون کاردار سفارت آمریکا در کابل در واکنش به گزارش ها درباره آتش زدن مغازه ها، ساختمان های دولتی، تخریب زیرساخت ها و به اسارت گرفتن مردم به وسیله طالبان، این اقدامات را نشان دهنده افراطگرایی و بی توجهی آن ها به حقوق بشر و مردم افغانستان دانست.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان با رد این اظهارات آن را غیرمسئولانه و بی اساس خواند و تاکید نمود این گروه محافظت از خاک، کشور و مردم افغانستان را وظیفه خود می داند.

وی اضافه نمود: این اشغالگران هستند که 20 سال است مردم ما را می کشند و همه چیز را نابود می نمایند.

مجاهد بعلاوه مدعی شد که به آتش کشیدن مغازه ها و اموال عمومی در شهرستان اندخوی ولایت فاریاب به وسیله نیروهای امنیتی افغان اجرا شده است.

این گروه پیش تر هم در بیانیه ای گفته بود که دولت افغانستان در نتیجه اشغال خارجی بوجود آمده است و وسیله ای برای پیشبرد اهداف خارجی ها در افغانستان است.

بعلاوه طالبان درباره نیروهای خارجی هم تاکید نموده بود: هرکس که خواهان دوام جنگ و اِشغال باشد، مثل 20 سال گذشته مسئولیت آن هم بر دوش آن ها است؛ هیچکسی نباید محاسبه نادرست کند و فریب حلقه های جنگ طلب را بخورد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1708

به "طالبان: وظیفه ما حفاظت از مردم افغانستان در مقابل اشغالگران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: وظیفه ما حفاظت از مردم افغانستان در مقابل اشغالگران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید