ساوه در معرض تغییر رنگ خطرناک کرونایی، عواقب عادی انگاری ها غیرقابل جبران است

به گزارش مجله پیامکی، خبرنگاران/مرکزی سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه با تاکید بر اینکه جولان و حکمرانی ویروس کرونا در ساوه را جدی بگیریم، اظهار کرد: این ویروس منحوس با رفتار شهروندان در ساوه رها شده است و متاسفانه سیر صعودی بیماری و موج حمله جدید آن شروع شده است.

ساوه در معرض تغییر رنگ خطرناک کرونایی، عواقب عادی انگاری ها غیرقابل جبران است

دکتر محمود کریمی در گفت وگو با خبرنگاران به تغییرات نموداری شرایط کرونا در ساوه اشاره نمود و اضافه کرد: این تغییرات نشان می دهد که از هفته چهارم بهمن ماه امسال فرایند صعودی ابتلا به کرونا در قالب پیک چهارم با شیب ملایم در این شهرستان شروع شده است و در هفته اول اسفندماه این شیب سرعت افزایشی پیدا نموده و فرایند ابتلا به کرونا تندتر شده است.

وی اضافه کرد: براساس نمودار آماری در هفته اول اسفندماه نسبت به هفته اول بهمن آمار مبتلایان به کرونا 20 درصد افزایش داشته است که در صورت ادامه این شرایط شرایط نامناسبی در انتظار مردم خواهد بود.

دکتر کریمی بیان نمود: با توجه به پیدایش و چرخش ویروس جهش یافته جدید در ساوه، اگر اقدامات لازم و پیشگیرانه در اماکنی نظیر بانک ها، مطب ها، داروخانه ها وسایل نقلیه عمومی و بازار انجام نگیرد در هفته های آینده شاهد افزایش لجام گسیخته ویروس و افزایش بستری و مرگ خواهیم شد و تغییر رنگ اتفاق خواهد افتاد.

او گفت: از آنجا که رفت و آمد فرد مبتلا به کرونا در سطح جامعه، باعث افزایش انتشار بیماری در سطح شهر شده و این اقدام تهدید علیه سلامت عمومی جامعه تلقی می گردد، در صورت عدم همکاری و عدم رعایت قرنطینه، این افراد به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه با تاکید بر اینکه با رعایت اصول پیشگیری به همشهریان خود آسیب وارد نکنیم، گفت: با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی هنگام حضور در بازار و مراکز خرید، علاوه بر شیوه بیماری در سطح شهر، موجب تعطیلی صنوف و مانع رونق کسب و کار در ایام نزدیک نوروز خواهیم شد.

وی هرگونه غفلت و عادی انگاری در برابر ویروس کرونا را برابر با رشد چند برابری موارد بستری و روبرو با مرگ دانست و اضافه کرد: با هرگونه عادی انگاری در برابر کرونا ویروس در شرایط خطرناک و غیرقابل جبرانی قرار می گیریم.

او گفت: با ورود واریانت انگلیسی و چرخش سریع آن و شناسایی و مشاهده آن در ساوه با هرگونه عادی انگاری و غفلت در شرایط خطرناکی قرار خواهیم گرفت. ویروس جهش یافته انگلیسی لزوم بازنگری اساسی را در شیوه مقابله با ویروس اجتناب ناپذیر می نماید و اگر باز دچار روزمره گی و ساده انگاری شویم با رشد چند برابری موارد بستری و مرگ روبرو خواهیم شد.

دکتر کریمی با اشاره به تغییر رفتار ویروس کرونا ادامه داد: با تغییر رفتار این ویروس اقدامات پیشگیرانه ما نیز باید تغییر کند در غیر این صورت شکست خواهیم خورد و استفاده از دو ماسک به جای یک ماسک، رعایت فاصله اجتماعی حداقل دو متر و لزوم استفاده از ماسک توسط بچه ها از مواردی است که باید بیشتر به آن توجه کنیم.

وی توضیح داد: مجموعه دانشکده علوم پزشکی ساوه بشدت از پائین بودن غیر قابل توجیه رعایت دستورالعمل های بهداشتی نگران بوده، به طوری که پایش های میدانی ما نشان می دهد در هفته های اخیر رعایت پروتکل ها بطور قابل ملاحظه ای کاهش یافته است.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه همچنین گفت: در صورت مشاهده هرگونه علایمی چون سرفه، گلودرد، بدن درد و علایم مشابه، بلافاصله با رعایت پروتکل ها به نزدیکترین مرکز و یا پایگاه جامع سلامت مراجعه نموده و تا تعیین شدن شرایط خود اقدام به قرنطینه خانگی نمایند. این ویروس دارای قدرت سرایت 7 تا 10 برابری و سیر بیماری زایی آن در بدن و بستری زایی آن بالاتر است لذا برای حفظ سلامت خود و عزیزان خود بایستی در رفتارهای خود تجدید نظر کنیم.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه در ادامه از ابتلای 14 نفر و بستری شدن 8 نفر در ساوه و زرندیه در 24 ساعت گذشته اطلاع داد و اضافه کرد: به طور کلی از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا به حال 13574 نفر در دو شهرستان ساوه و زرندیه به این بیماری مبتلا و متاسفانه 325 نفر جان باخته اند. در حال حاضر 23 نفر در بیمارستان بستری هستند که از این تعداد 8 نفر در شبانه روز گذشته بستری شده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 فروردین 1400 بروزرسانی: 9 فروردین 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1485

به "ساوه در معرض تغییر رنگ خطرناک کرونایی، عواقب عادی انگاری ها غیرقابل جبران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساوه در معرض تغییر رنگ خطرناک کرونایی، عواقب عادی انگاری ها غیرقابل جبران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید