زمینه ایجاد فضای فراوری و اشتغال در آذربایجان شرقی فراهم گردد

به گزارش مجله پیامکی، به گزارش خبرنگاران، محمدرضا پورمحمدی عصر امروز شنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال آذربایجان شرقی که در محل استانداری برگزار گشت گفت: باید کارگروهی تشکیل گردد تا موانع تحقق نیافتن سهمیه آذربایجان شرقی در جذب اعتبارها را معین کند.

زمینه ایجاد فضای فراوری و اشتغال در آذربایجان شرقی فراهم گردد

وی سپس با اشاره به اینکه باید با اتخاذ تدابیر لازم از تکرار شدن تصویب طرح ها جلوگیری گردد، ادامه داد: باید در روند پرداخت تسهیلات اعطایی کارگروه تخصصی اشتغال از سوی بانک ها تسریع گردد.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه ضرورت جلوگیری از اجرای طرح های ناموفق در سایر شهرستان ها اضافه نمود: با وجود اینکه اشتغال روستایی به عنوان اشتغال چند منظوره برای ما مهم است ولی در کنار آن باید به فکر اشتغال پایدار شهری نیز بود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اهمیت اشتغال روستایی برکسی پوشیده نیست، ادامه داد: البته در این بین اشتغال شهری نباید فراموش گردد، توجه به اشتغال پایدار در مناطق شهری در کنار اشتغال روستایی لازم است.

وی با تاکید بر اینکه اگر سطح زندگی در مناطق روستایی ارتقا یابد ماندگاری بالا می رود، اضافه نمود: بدون شک اگر فرصت شغلی در زادگاه افراد ایجاد گردد از مسائل ناشی از مهاجرت و جابه جایی جمعیت کاسته می گردد.

پورمحمدی به ضرورت ایجاد مرکز اطلاعاتی استان نیز تاکید نمود و اضافه نمود: بانک اطلاعاتی به شفاف سازی فرآیندها و روانسازی کارها یاری می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 117

به "زمینه ایجاد فضای فراوری و اشتغال در آذربایجان شرقی فراهم گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمینه ایجاد فضای فراوری و اشتغال در آذربایجان شرقی فراهم گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید