روسیه ادعای ترکیه درباره تلفات ارتش سوریه در ادلب را رد کرد

به گزارش مجله پیامکی، مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه با اعلام اینکه وزارت دفاع ترکیه اطلاعات نادرستی از اوضاع منطقه ادلب به آنکارا می دهد، خبر کشته شدن تعداد زیادی از نیروهای دولتی سوریه در نتیجه حملات ارتش ترکیه را تکذیب کرد.

روسیه ادعای ترکیه درباره تلفات ارتش سوریه در ادلب را رد کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه (که زیر نظر وزارت دفاع روسیه فعالیت دارد)، با انتشار بیانیه ای، ادعاهای طرف ترکیه ای، مبنی بر کشته شدن 63 سرباز سوری در منطقه کاهش تنش ادلب را رد نموده و انتشار چنین اطلاعات نادرستی را بسیار غیرمسئولانه خواند.

این مرکز یادآوری نموده است که وزارت دفاع ترکیه مدعی شده که گویا تنها طی شبانه روز گذشته در منطقه کاهش تنش ادلب، ارتش ترکیه توانسته 63 نظامی ارتش سوریه را از پای درآورد. چنین اظهاراتی در خصوص گلوله باران نیروهای دولتی سوریه توسط یگان های ارتش ترکیه، چه رسد به خبر کشته شدن تعداد زیادی از سربازان سوری در نتیجه آنها، اصلاً با واقعیت مطابقت ندارد.

مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه افزوده است، چنین اظهارات غیرمسئولانه ای تنها منجر به تشدید وخامت اوضاع شده، به حل مسائل کمکی نمی کند و منافع مشترک روسیه و ترکیه را برآورده نخواهد کرد.

در این بیانیه آمده است، مقامات نظامی روس متوجه این واقعیت شده اند که وزارت دفاع ترکیه اطلاعات نادرستی از شرایط منطقه ادلب سوریه به رهبران این کشور ارائه می دهد.

روز گذشته، آدینه ، وزارت دفاع ترکیه در صفحه توئیتر خود نوشت که در منطقه کاهش تنش ادلب ، 63 عنصر نظامی دیگر رژیم بشار اسد (رئیس جمهوری سوریه) خنثی شدند.

دوشنبه گذشته نیز وزارت دفاع ترکیه گزارش داده بود که در نتیجه نیروهای دولتی سوریه در استان ادلب، پنج نظامی ترک کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند. و در پاسخ ، طبق ادعای آنها ، نیروهای مسلح ترکیه به 115 هدف ارتش سوریه در این منطقه شلیک نموده و 101 سرباز سوری را از پای درآوردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 764

به "روسیه ادعای ترکیه درباره تلفات ارتش سوریه در ادلب را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه ادعای ترکیه درباره تلفات ارتش سوریه در ادلب را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید