خبرنگاران یک هزار و 317 دانش آموز بازمانده از تحصیل در قزوین شناسایی شدند

به گزارش مجله پیامکی، قزوین- خبرنگاران- مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در سال تحصیلی جاری یک هزار و 317 دانش آموز مقطع ابتدایی بازمانده از تحصیل شناسایی و از این تعداد 228 نفر در مدارس جذب شدند.

خبرنگاران یک هزار و 317 دانش آموز بازمانده از تحصیل در قزوین شناسایی شدند

به گزارش خبرنگاران، حسنعلی اصغری روز چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش استان که به ریاست استاندار قزوین در سالن جلسات استانداری برگزار گردید، اضافه نمود: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، یکی از مهمترین رسالت این اداره کل تحت پوشش قرار دادن همه بچه ها لازم تعلیم است.

اصغری اضافه نمود: از مصادیق عدالت آموزشی این است که بتوانیم همه بچه ها را تحت پوشش قرار دهیم و آموزش فراگیر داشته باشیم تا حتی یک دانش آموز هم از تحصیل باز نماند.

وی توضیح داد: در حال حاضر فقر و تنگدستی عامل عمده ترک تحصیل بچه ها محسوب می گردد و بدسرپرستی یا فقدان سرپرست بودن،همچنین نارسایی های جسمی شامل معلولیت ها و بیماری مختلف از دیگر عوامل مرتبط در این زمینه است.

این مسوول با اشاره به شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل طی 2 مرحله در سطح استان، اضافه نمود: در مرحله اول 773 دانش آموز لازم تعلیم بازمانده از تحصیل و در مرحله دوم 512 دانش آموز پایه اول شناسایی شدند و در مجموع تعداد بازماندگان از تحصیل در استان به یک هزار و 317 نفر رسید.

وی تاکید نمود : بیشترین آمار دانش آموزان لازم تعلیم استان در شهرستان های قزوین و البرز هستند که 80 درصد این افراد دانش آموزان ایرانی و 20 درصد اتباع خارجی بوده اند.

اصغری خاطر نشان کرد: در حال حاضر 565 نفر از این افراد در آنالیز ها و پیگیری های اجرا شده، هنوز شناسایی نشده اند و نشانی از محل سکونت آنان در دست نیست.

وی اضافه نمود: 314 نفر از این بچه ها دارای معلولیت جسمی هستند، 65 نفر از استان مهاجرت کرده و حدود 55 نفر از ایران خارج شده اند.

اصغری ادامه داد:همچنین 29 نفر از این دانش آموزان دارای بیماری صعب العلاج بوده، 17 نفر گرفتار فقر و 2 نفر زیر 11 سال ازدواج کرده و 54 نفر از مجموع افراد شناسایی شده فوت کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اقدامات اجرا شده در این زمینه، اضافه نمود: برگزاری جلسات مختلف و مکاتبات با کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی و معرفی دانش آموزان به دستگاه های مرتبط از جمله اقدامات اجرا شده است.

وی اضافه نمود : با توجه به اینکه تعداد بچه ها بازمانده از تحصیل در استان قزوین زیاد نیست، اگر تمام دستگاه ها به آموزش و پرورش یاری نمایند، حداکثر در مدت زمان کوتاهی درصد بالایی از این بچه ها تحت آموزش قرار خواهند گرفت .

اصغری با بیان اینکه مهم ترین چالش پیش رو در این زمینه دریافت اطلاعات آنها شامل آدرس اسمی و دقیق بچه ها است، اضافه نمود: بخش بسیاری از این دانش آموزان دارای مسائل مالی و درمانی هستند و اگر بتوانیم همکاری و هماهنگی خوبی میان دستگاه های مرتبط برقرار کنیم بخشی از مسائل آنها مرتفع خواهد شد.

استان قزوین دارای 235 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1497

به "خبرنگاران یک هزار و 317 دانش آموز بازمانده از تحصیل در قزوین شناسایی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یک هزار و 317 دانش آموز بازمانده از تحصیل در قزوین شناسایی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید