خبرنگاران عذرخواهی شرکت آبفا خوزستان برای مسائل آب شرب غیزانیه اهواز

به گزارش مجله پیامکی، تهران - خبرنگاران - پایگاه اطلاع رسانی دولت گفت که شرکت آب و فاضلاب خوزستان بابت مسائل به وجود آمده در منطقه غیزانیه در زمینه تامین آب شرب مردم عذرخواهی کرد.

خبرنگاران عذرخواهی شرکت آبفا خوزستان برای مسائل آب شرب غیزانیه اهواز

استاندار خوزستان روز دوشنبه گفت: آبرسانی به بخش غیزانیه اهواز تا 2 هفته دیگر تکمیل خواهد شد و این منطقه از آب سالم و پایدار برخوردار می گردد.

غلامرضا شریعتی در جمع خبرنگاران اضافه نمود: برطرف مشکل آب بخش غیزانیه از سال 96 به طور جدی دنبال شده است، این طرح یک پروژه مهم و عظیمی بوده که در حال خاتمه است ؛ اعتبار این پروژه بالغ بر 450 میلیارد ریال است که با انجام آن بخش غربی ، مشرحات و بخش غیزانیه عظیم به آبی پایدار دسترسی خواهند داشت .

وی شرح داد: این پروژه طبق برنامه ریزی پیشرفت داشته است و ظرف2هفته آینده آبرسانی در آن انجام می گردد؛ البته 6 کیلومتر از این راستا در روستاهای صفیره و نزهه به دلیل فرسودگی باید تعویض گردد که اعتبارات آن تامین شده و ظرف 30 تا 45 روز آینده وصل می گردد.

غیزانیه نام یکی از سه بخش اهواز است که لب های مردمانش سالهاست با وجود محاصره شدن در شریان های نفتی، تشنگی را فریاد می زنند.

غیزانیه در قلب منطقه نفتی اهواز واقع شده است با حدود 300 حلقه چاه؛ 80 روستا و 25هزار نفر جمعیت دارد و به دلیل محرومیت های بیشمار در دل ثروتی همچون نفت نامش همیشه بر سر زبان هاست.

ساخت سایت دفن و بازیافت زباله در حوالی این بخش و غرق شدن روستاها در دود و بوی بد زباله ها، خاکی بودن بسیاری از جاده ها و نبود زیرساخت های فرهنگی و کمبود مدارس، قرار دریافت یکی از عظیمترین کانون های ریزگرد در اطراف، مسائل زیست محیطی ناشی از نشت نفت از لوله ها تنها بخشی از مسائل ساکنان این منطقه است اما مشکل عظیمتر آن کمبود آب شرب برای ساکنان آن است و این موضوع عرصه را بر مردم تنگ نموده است.

ساکنان غیزانیه بارها از مسئولان برای حل این مشکل مدد جسته اند و بارها در مقابل استانداری تجمع نموده اند و حتی برای نشان دادن مشکل کمبود آبشان با نشان دادن دبه های خالی اعتراض خودشان را باعلام نموده اند.

با شیوع ویروس کرونا و هشدارهای مسئولان بهداشتی توجه مردم بیش از پیش به ضرورت آب شرب جلب شد اما آب در غیزانیه همچنان کمیاب و بعضی روزها نایاب بود. کامیون های حمل آب همچون سال های گذشته در بعضی ساعات به روستاهای غیزانیه آب می بردند و مردم باید در صف های طویل به قدر محدود از این مایه حیات برداشت می کردند.

با گرمتر شدن هوا احتیاج مردم بار دیگر به مراتب بیشتر هم شد و حال دیگر مردم غیزانیه بعضی روزها حتی از همین مقدار سهمیه آب نیز محروم بودند، عرصه که بر جوانان منطقه تنگ آمد راه را در اعتراض غیر مسالمت آمیز دیدند تا صدای تشنگی شان به گوش مسوولان برسد.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1004

به "خبرنگاران عذرخواهی شرکت آبفا خوزستان برای مسائل آب شرب غیزانیه اهواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عذرخواهی شرکت آبفا خوزستان برای مسائل آب شرب غیزانیه اهواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید