خبرنگاران کوشش آمریکا برای تحریک افکار عمومی علیه الحشد الشعبی

به گزارش مجله پیامکی، تهران - خبرنگاران - عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق شنبه شب نسبت به کوشش آمریکا برای تحریک افکار عمومی عراق علیه الحشد الشعبی هشدار داد.

خبرنگاران کوشش آمریکا برای تحریک افکار عمومی علیه الحشد الشعبی

به گزارش خبرنگاران، مهدی امرلی در گفت وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم اضافه نمود: تهدیدهای واشنگتن درباره بستن سفارتخانه خود در بغداد جز پیامی برای ناامن کردن عراق نیست تا از این طریق افکار عمومی کشور را علیه الحشد الشعبی تحریک نموده و مقدمات حمله به این گروه را فراهم کند.

وی افزود:عراق در شرایط آشفتگی امنیتی به سر می برد، اما الحشد الشعبی و گروه های مقاومت هر گونه دست داشتن در مسائل مربوط به زیرپا گذاشتن قوانین مربوط به امنیت نهادهای دیپلماتیک را قاطعانه رد کردند.

امرلی اضافه نمود: الحشد الشعبی و گروه های مقاومت اگر به دنبال جنگ بودند، آن را رسما اعلام می کردند.

سخنان این نماینده مجلس پس از آن بیان می گردد که ساعاتی پیش مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق اخبار مبنی بر تهدید آمریکا برای بستن سفارتخانه اش در بغداد را رد کرد و گفت: هرگز هیچ تهدیدی از هیچ کشوری را نخواهیم پذیرفت.

همچنین فواد حسین وزیر امور خارجه عراق نیز روز آدینه در تماس تلفنی مایک پمپئو، با همتای آمریکایی خود درباره روابط دو جانبه و تصمیم واشنگتن برای تعطیلی سفارتش در بغداد گفت و گو کرد.

شنبه شب گذشته نیزمایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در تماس با الکاظمی تهدید نظامی دونالد ترامپ علیه این کشور را تکذیب نموده بود.

پمپئو تأکید نموده بود که در تماس با برهم صالح رییس جمهوری عراق تنها این مسأله را مطرح نموده که آمریکا در صورت ادامه حملات مجبور به تعطیلی سفارت خود در این کشور می گردد.

در هفته های اخیر فرایند حملات راکتی به سفارت آمریکا در بغداد، نیروهای آمریکایی و همچنین نظامیان کشورهای دیگر در ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش به سرکردگی واشنگتن شدت گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1202

به "خبرنگاران کوشش آمریکا برای تحریک افکار عمومی علیه الحشد الشعبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کوشش آمریکا برای تحریک افکار عمومی علیه الحشد الشعبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید