حقوق مرداد ماه مستمری بگیران تامین اجتماعی براساس فرمول جدید پرداخت می گردد

به گزارش مجله پیامکی، معاون بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی گفت: فرمول نهایی اجرای قانون متناسب سازی حقوق مستمری بگیران براساس شاخص های چهار گانه مبلغ متناسب سازی، ضریب ترغیب، تفاوت تطبیق و یاری هزینه معیشت و مسکن طراحی شده که مبنای محاسبه و پرداخت حقوق مستمری بگیران از ماه جاری خواهد بود.

حقوق مرداد ماه مستمری بگیران تامین اجتماعی براساس فرمول جدید پرداخت می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، مهرداد قریب اضافه نمود: متناسب سازی حقوق بازنشستگان براساس بند ب ماده 12 قانون برنامه ششم توسعه به اجرا گذاشته شده و همه مستمری بگیران بازنشسته، از کار افتادگی و بازماندگان مشمول این قانون هستند.

وی توضیح داد: شاخص های موثر بر متناسب سازی حقوق مستمری بگیران شامل مبلغ متناسب سازی، ضریب ترغیب، تفاوت تطبیق و یاری هزینه معیشت و مسکن است.

معاون بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی درباره نحوه محاسبه مبلغ متناسب سازی حقوق مستمری بگیران نیز گفت: این مبلغ به وسیله ضرب مبلغ پایه در تفاوت ضریب مستمری زمان اجرای متناسب سازی با ضریب مستمری در زمان برقراری بعلاوه یک بدست می آید.

قریب اضافه نمود: ضریب مستمری در زمان برقراری نیز با تقسیم مستمری قابل پرداخت در زمان برقراری بر حداقل مستمری سال برقراری بدست می آید. ضریب مستمری در زمان اجرای متناسب سازی نیز با تقسیم مبلغ مستمری در زمان اجرای متناسب سازی بر حداقل مستمری در زمان اجرای متناسب سازی محاسبه می گردد.

وی ادامه داد: مبلغ پایه به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه از 150 هزار تومان برای مستمری بگیران دارای سابقه10 سال و کمتر بیمه پردازی آغاز می گردد و برای افراد داری 35 سال و بیشتر بیمه پردازی به 465 هزار تومان می رسد.

معاون بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی یادآور شد: ضریب ترغیب در فرمول اجرایی متناسب سازی حقوق مستمری بگیران به منظور برقراری عدالت طراحی شده است تا بعضی از از مستمری بگیران که در زمان اشتغال حق بیمه خود را به صورت منظم و مستمر پرداخت نموده اند، به وسیله اعمال این ضریب دریافتی بیشتری داشته باشند.

قریب گفت: ضریب ترغیب در واقع حاصل ضرب حداقل دستمزد در زمان اجرای متناسب سازی در ضریب متناسب با میزان سابقه است؛ این ضریب برای افراد دارای بیش از 25 سال سابقه بیمه پردازی اعمال شده است.

قریب در ادامه درباره تفاوت تطبیق اعمال شده در فرمول متناسب سازی نیز مطرح نمود: مبلغ مستمری و مزایای جانبی مستمری بگیران پس از اجرای متناسب سازی برای سوابق 30 لغایت 34 سال از مبلغ 2 میلیون و 800 هزار تومان و برای سوابق 35 سال و بالاتر از مبلغ 3 میلیون تومان نباید کمتر باشد و کسری احتمالی تا مبلغ مذکور تحت عنوان تفاوت تطبیق به مستمری بگیران مربوطه پرداخت می گردد.

معاون بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی افزایش مجدد یاری هزینه معیشت و یاری هزینه مسکن را آخرین بخش از فرمول اجرایی متناسب سازی حقوق مستمری بگیران برشمرد و گفت: یاری هزینه معیشت از 48 هزار تومان به 120 هزار تومان و یاری هزینه مسکن از 22 هزار تومان به 70 هزار تومان رسیده است که در مجموع نسبت به سال 98 از شد 172 درصدی برخوردار شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1108

به "حقوق مرداد ماه مستمری بگیران تامین اجتماعی براساس فرمول جدید پرداخت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقوق مرداد ماه مستمری بگیران تامین اجتماعی براساس فرمول جدید پرداخت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید