تسهیلات ویژه بنیاد ملی نخبگان به دانشجویان صاحب استعداد برتر اعطا می شود

به گزارش مجله پیامکی، بنیاد ملی نخبگان بر اساس آیین نامه پشتیبانی از فعالیت های علمی و فرهنگی دانشجویان مستعد تحصیلی کشور، تسهیلات ویژه ای را به دانشجویان مستعد دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور اعطا می نماید.

تسهیلات ویژه بنیاد ملی نخبگان به دانشجویان صاحب استعداد برتر اعطا می شود

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، بنیاد ملی نخبگان بر اساس آیین نامه پشتیبانی از فعالیت های علمی و فرهنگی دانشجویان مستعد تحصیلی کشور، تسهیلات ویژه ای از قبیل: رتبه دانشجویی، اعتبار آموزش کمک، اعتبار همکاری های علمی- اجرایی/ فن کمک، اعتبار توان مندی آموزشی، اعتبار توان مندی کارآفرینی، اعتبار ارتباطات علمی و ... را به دانشجویان مستعد دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور اعطا می نماید.

شرایط بهره مندی از این تسهیلات و مهم ترین نکات آن به توضیح زیر است:

دانشجویان هر یک از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور که واجد شرایط مذکور در شیوه نامه پشتیبانی هایی از فعالیت های علمی و فرهنگی دانشجویان مستعد تحصیلی کشور در سال تحصیلی 99-1398 هستند، می توانند در این رقابت شرکت نمایند.

ثبت نام دانشجویان سال اول دانشگاه ها از امروز، اول مهر ماه 1398 شروع می گردد و فرصت نهایی آنان برای تکمیل پرونده و ارائه درخواست، سی ام مهر ماه امسال است. ضروری است دانشجویان متقاضی، اطلاعات خود را به همراه تصاویر مدارک آن ها، در سامانه اطلاعاتی بنیاد به نشانی https://sina.bmn.ir بارگذاری یا به روزرسانی نمایند و پس از آن، حداکثر تا تاریخ 30 مهرماه گزینه درخواست آنالیز پرونده برای بهره مندی از پشتیبانی های دانشجویی را در بخش ثبت درخواست ها سامانه انتخاب نمایند. پس از انتخاب این گزینه جمله درخواست شما با موفقیت به ثبت رسید نمایش داده خواهد شد. این مهلت به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

در سال اول مقطع کارشناسی و دکتری حرفه ای، صرفاً دانشجویانی که واجد حداقل یکی از شرایط زیر باشند، مشمول پشتیبانی های دانشجویی می شوند:

ب. دارندگان رتبه 1 تا 100 کشوری در آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها در گروه ریاضی و فنی

ج. دارندگان رتبه 1 تا 100 کشوری در آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها در گروه علوم تجربی

د. دارندگان رتبه 1 تا 80 کشوری در آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها در گروه علوم انسانی

ه. دارندگان رتبه 1 تا 40 کشوری در آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها در گروه هنر

بر اساس اعلام بنیاد ملی نخبگان، دانشجویانی که به دلیل داشتن یکی از شرایط فوق، مشمول پشتیبانی های دانشجویی بنیاد می شوند، برای بهره مندی از این تسهیلات باید اطلاعات خود شامل مشخصات فردی و تصویر ثبت نام در نیم سال اول سال تحصیلی 99-1398 در درگاه اینترنتی آموزشی دانشگاه را در سامانه اطلاعاتی بنیاد به نشانی https://sina.bmn.ir بارگذاری یا به روزرسانی نمایند و پس از آن، حداکثر تا تاریخ 30 مهرماه گزینه درخواست آنالیز پرونده برای پشتیبانی های دانشجویی را در بخش ثبت درخواست ها سامانه انتخاب نمایند.

برگزیدگان جایزه شهید احدی بنیاد ملی نخبگان، در سال اول تحصیل در مقطع دکتری تخصصی در سال تحصیلی 99-1398، بدون محاسبه امتیاز، مشمول پشتیبانی های دانشجویی می شوند؛ اما ضروری است پرونده خود را در سامانه سینا تکمیل و گزینه درخواست آنالیز پرونده برای بهره مندی از تسهیلات دانشجویی را در بخش ثبت درخواست های سامانه انتخاب نمایند.

دانشجویان سال اول مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی که متقاضی آنالیز پرونده به وسیله محاسبه امتیاز هستند، باید مشخصات فردی، سوابق تحصیلی و فعالیت های پژوهشی خود را به همراه تصویر وضعیت ثبت نام در نیم سال اول سال تحصیلی 99-1398 در درگاه اینترنتی آموزشی دانشگاه، در سامانه درج نمایند. همچنین سوابق درج شده در پرونده الکترونیکی خود در مورد کسب مدال در المپیاد های دانش آموزی، کسب رتبه برتر در آزمون های سراسری ورود به دانشگاه، کسب رتبه برتر در المپیاد های دانشجویی و اختراعات مورد تأیید بنیاد را آنالیز و در صورت نقص، در بخش ثبت مدارک/ اطلاعات مشترک/ افتخارات درج نمایند.

پس از آنالیز پرونده ها و انتخاب برگزیدگان، نتایج به وسیله سامانه سینا به اطلاع متقاضیان خواهد رسید. شایان ذکر است ثبت اطلاعات، آنالیز پرونده و اعلام نتایج، صرفاً به وسیله سامانه مذکور و به صورت الکترونیکی انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 395

به "تسهیلات ویژه بنیاد ملی نخبگان به دانشجویان صاحب استعداد برتر اعطا می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیلات ویژه بنیاد ملی نخبگان به دانشجویان صاحب استعداد برتر اعطا می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید