تخریب غیرقانونی باغات برابر است با مصادره زمین به نفع شهرداری

به گزارش مجله پیامکی، خبرنگاران/یزد معاون امور عمرانی استاندار یزد به دنبال قطع شبانه تعداد زیادی از درختان اکرمیه در حاشیه شهر یزد از ضرورت اجرای قوانین سختگیرانه در این رابطه تاکید نمود و گفت: بر طبق قانون می توان تمام زمینی که درختان آن به صورت غیرقانونی جهت کاربری مسکونی قطع می گردد را به نفع شهرداری برای ایجاد فضای سبز یا محرومین ضبط کرد.

تخریب غیرقانونی باغات برابر است با مصادره زمین به نفع شهرداری

جهت دریافت خدمات طراحی خانه ویلایی کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

محسن صادقیان در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران به موضوع قطع درختان ملکی شخصی در منطقه اکرمیه و پیگیری جدی این مسئله از سوی مراجع قضایی و ذی ربط اشاره و اظهار کرد: حفظ کاربری زمین های کشاورزی و باغات در شهرها که به صورت لکه سبز در طرح های جامع و تفضیلی به عنوان طرح های بالادستی دیده می گردد، لازم است و تغییر کاربری آنها باید طبق قانون حفظ و گسترش فضای سبز و با رعایت ضوابط و مقررات این قانون انجام گردد.

وی با گلایه از قطع غیرقانونی و حذف درختان از سوی بعضی مالکان، توضیح داد: بعضی از افراد سودجو درختان را با استفاده از مواد شیمیایی یا نفت و گازوئیل، خشک نموده یا آنها را به صورت شبانه قطع می نمایند و سپس با تفکیک و بعضاً ساخت و ساز، آنها را با قیمت کمتری به مردم می فروشند و متاسفانه مردم نیز بدون اطلاع و آگاهی اقدام به خرید آنها می نمایند و با مسائل بعدی روبرو می شوند.

این مسئول از دستور تخریب دو مورد ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه اکرمیه اطلاع داد و گفت: این ساخت و سازها که متعلق به سال های قبل بوده که در دستور تخریب قرار گرفته است.

وی از نبود قوانین بازدارنده در خصوص قطع غیرقانونی درختان گلایه کرد و گفت: با تمام اقداماتی که از سوی شهرداری ها و دهیاری ها در اقدامات قضایی و کمیسیون های 99 و 100 انجام می گردد، فرایند طولانی فرایندها، قوانین در این رابطه بازدارنده نیستند.

صادقیان با تاکید بر این که قوانین سختگیرانه ای در حوزه شهرداری ها در این خصوص وجود دارد، اظهار داشت: از جمله این قوانین می توان به تبصره یک ماده شش قانون حفظ و گسترش فضای سبز که ضبط و مصادره تمام زمین باغی که از سوی فردی بدون رعایت قانون تخریب و برای کاربری مسکونی تفکیک می گردد، به نفع شهرداری برای فضای سبز یا محرومین اشاره نمود.

معاون استاندار در انتها اجرای این بند قانونی را بسیار بازدارنده خواند و تاکید نمود: اگر چه این قانون برای شهرداری هاست ولی اگر برای دهیاری ها نیز تعمیم داده گردد، در روستاها نیز قابل اجرا خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 945

به "تخریب غیرقانونی باغات برابر است با مصادره زمین به نفع شهرداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخریب غیرقانونی باغات برابر است با مصادره زمین به نفع شهرداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید