تأکید بر نقش پوتین در دستیابی به توافق جدید اوپک پلاس

به گزارش مجله پیامکی، وزیر انرژی روسیه تأکید کرد که توافق جدید اوپک پلاس در زمینه کاهش فراوری نفت، بدون مشارکت ولادیمیر پوتین و مذاکراتش با رهبران آمریکا و عربستان سعودی در این باره امکان پذیر نبود.

تأکید بر نقش پوتین در دستیابی به توافق جدید اوپک پلاس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه اعلام نمود که توافق جدید در چارچوب اوپک پلاس برای کاهش فراوری نفت، بدون تردید بدون مشارکت ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور امکان پذیر نبود.

نوواک که شب گذشته از شبکه اول تلویزیون روسیه صحبت می کرد، گفت: ولادیمیر پوتین چندین بار مذاکرات کاملی را راجع به شرایط کنونی در بازار نفت با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و سلمان بن عبدالعزیز آل سعود ، پادشاه عربستان سعودی انجام داد و این گفتگوها بود که به برطرف اختلافات طرفین در این زمینه یاری نموده است.

وی اضافه کرد: مذاکرات رهبران سه کشور با جزئیات کامل انجام گرفت و مطمئناً بدون مشارکت رئیس جمهور پوتین ، توافق جدید اوپک پلاس نمی توانست تحقق پیدا کند.

وزیر انرژی روسیه یادآور شد که شرایط نامطلوب در بازار جهانی نفت حداقل تا سرانجام امسال میلادی ادامه خواهد داشت.

نوواک تأکید کرد که این نخستین بار است که بازار جهانی نفت با افت شدید تقاضا روبرو است.

در عین حال دونالد ترامپ هم صبح امروز گفت وگوی تلفنی روز یکشنبه خود با رئیس جمهوری روسیه را بسیار مهم و سازده ارزیابی کرد.

در تاریخ 12 آوریل (24 فروردین ماه) ، کشورهای اوپک و فراوریکنندگان نفت خارج از این سازمان ، به ویژه فدراسیون روسیه ، در چارچوب اوپک پلاس به توافق رسیدند تا فراوری نفت را به میزان 9.7 میلیون بشکه در روز در ماه مه و ژوئن کاهش دهند.

وزارت نفت ایران اعلام نمود که تمامی 23 کشور در توافق نامه جدید شرکت خواهند کرد. مکزیک هم موافقت نموده تا به این توافقات بپیوندد. در عین حال ، عربستان سعودی ، امارات و کویت هم توافق کردند تا برای تثبیت قیمت نفت ، روزانه 2 میلیون بشکه نفت دیگر را کاهش دهند.

وزیر انرژی روسیه در آن موقع یادآور شد که توافق جدید اوپک پلاس باعث می گردد تا قیمت نفت از سقوط شدید و شروع یک فاجعه برای این صنعت حفظ گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 895

به "تأکید بر نقش پوتین در دستیابی به توافق جدید اوپک پلاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید بر نقش پوتین در دستیابی به توافق جدید اوپک پلاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید