بنیاد تیفا در افغانستان: بیش از 2400 محل اخذ رای وجود خارجی ندارند

به گزارش مجله پیامکی، بنیاد انتخابات شفاف افغانستان (تیفا) گفت که بر اساس آنالیز های این نهاد، دستکم 2423 مرکز اخذ رای اعلام شده توسط کمیسیون انتخابات این کشور، وجود خارجی نداشته اند.

بنیاد تیفا در افغانستان: بیش از 2400 محل اخذ رای وجود خارجی ندارند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، بنیاد انتخابات شفاف افغانستان به خبرنگاران گفت که آنالیز های این نهاد غیردولتی ناظر بر انتخابات نشان می دهد که کمیسیون های انتخاباتی در مواردی قانون اساسی و قانون انتخابات افغانستان را نقض نموده اند.

صغرا سعادت مسئول برنامه های بنیاد تیفا گفت که کمیسیون های انتخاباتی در یک مورد ماده 61 قانون اساسی، 17 مورد قانون انتخابات و در 24 مورد دیگر طرزالعمل ها و لوایح انتخابات افغانستان را نقض نموده است.

به گزارش بی.بی.سی، همچنین مسئولین این نهاد مدعی هستند که بیش از 2400 محل اخذ رای از شمار محلاتی که کمیسیون اعلام نموده وجود خارجی نداشته اند.

سعادت گفت: ما 2423 محل اخذ رای را واقعا در جمع بندی خود نتوانستیم پیدا کنیم که بالاخره کمیسیون انتخابات این محلات را از کجا آورده است.

براساس یافته های این نهاد نظارتی تفاوت هایی میان شمار آرا و تعداد مراکز اخذ رای در بیش از 14 ولایت افغانستان دیده می گردد که بیشترین آن در 4 ولایت کابل، قندهار، هلمند و پکتیا بوده است.

در همین حال این نهاد نظارتی تاکید می نماید که کمیسیون های انتخاباتی باید در حضور نهادهای ناظر و نمایندگان تیم های انتخاباتی جلسه علنی کاری را در رابطه با موضوعات استثنایی برگزار نموده و به نتیجه برسند.

سعادت پیش از این گفته بود که بدلیل عملکرد ضعیف کمیسیون انتخابات در ماه های گذشته، احتمال رفتن انتخابات به دور دوم وجود دارد.

وی گفت که اگر انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به دور دوم کشیده گردد، توانایی برگزاری ریاست جمهوری در سریع ترین زمان وجود ندارد، در این صورت انتخابات در ماه اردیبهشت یا خرداد سال آینده برگزار خواهد شد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 747

به "بنیاد تیفا در افغانستان: بیش از 2400 محل اخذ رای وجود خارجی ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنیاد تیفا در افغانستان: بیش از 2400 محل اخذ رای وجود خارجی ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید