برکناری رئیس جمهور عراق باید قبل از انحلال مجلس صورت بگیرد

به گزارش مجله پیامکی، نماینده ائتلاف الفتح در مجلس عراق در پی درخواست بعضی نمایندگان برای انحلال مجلس و برکناری رئیس جمهور این کشور پس از استعفای نخست وزیر، گفت که قبل از انحلال مجلس، باید رئیس جمهور برکنار گردد.

برکناری رئیس جمهور عراق باید قبل از انحلال مجلس صورت بگیرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نماینده ائتلاف الفتح عراق به ریاست هادی العامری در واکنش به درخواست بعضی نمایندگان درباره انحلال مجلس گفت که برهم صالح رئیس جمهور باید قبل از انحلال مجلس، برکنار گردد.

به گزارش پایگاه خبری المسله، محمد الدراجی نماینده ائتلاف الفتح گفته که امروز همگی برای تصویب قوانین مهم عراق و مهمترین آن قانون انتخابات به مجلس احتیاج دارند.

وی اضافه نمود: اگر مجلس خواست خودش را منحل کند، این در چارچوب قانون اساسی کشور است و مجلس قبل از آنکه خودش را منحل کند، با اکثریت آراء باید رئیس جمهور را برکنار کند.

از سوی دیگر، یحیی المحمدی نماینده ائتلاف القوی العراقیة در مجلس گفت که بحث برکناری رئیس جمهور و انحلال مجلس مطرح نیست.

وی تاکید نمود که نباید این بحث ها را عنوان کرد، چون کشور دچار حال آنارشی می گردد و اکنون کوشش همگان باید برای معرفی شخص دیگری برای تصدی سمت نخست وزیری باشد.

دور دوم اعتراضات عراق به فساد و ناکاامدی دولت این کشور از 25 اکتبر (سوم آبان ماه) شروع شده که با ادامه آن، عبدالمهدی اخیرا استعفا و مجلس نیز با آن موافقت نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 575

به "برکناری رئیس جمهور عراق باید قبل از انحلال مجلس صورت بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برکناری رئیس جمهور عراق باید قبل از انحلال مجلس صورت بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید