بازدهی مالی بالا در پروژه جاده ساحلی تهران-شمال

به گزارش مجله پیامکی، محمد اسلامی گفت: جاده ساحلی شمال پروژه بزرگی است که اگر در قالب پکیج سرمایه گذاری با کارکرد های جانبی دیده شود، می تواند بازده مالی بالایی در بر داشته باشد.

بازدهی مالی بالا در پروژه جاده ساحلی تهران-شمال

به گزارش، به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: خوشبختانه ایجاد صندوق توسعه حمل ونقل مصوب، ابلاغ و منابعی برای آن دیده شد و امیدواریم امسال تاسیس شود. علی رغم تمام مسائل اعتباری و کمبود بودجه، برای رشد این سرزمین نیاز به سازندگی داریم.

او با بیان اینکه حدود 200 هزار میلیارد تومان، پروژه در دست اجرا است، گفت: این طرح ها با استفاده از توان شرکت های راهسازی در دست اجرا است و همواره بخش خصوصی به عنوان بدنه سازندگی کشور در اولویت قرار گرفته است.

اسلامی اضافه کرد: اگرچه در گذشته منابع مالی کافی وجود داشت و به درستی استفاده نمی شد، اما مرور آن ها دردی دوا نمی کند. وزارت راه و شهرسازی در تلاش است روابط و تعاملات را به سمتی حرکت دهد که کمترین میزان دخالت در مدیریت طرح های عمرانی اعمال شود.

تخصیص های نامربوط بازگردانده می شوند

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مساله اسناد خزانه و نرخ تنزیل آن تاکید کرد: باید در پیشبرد برنامه ها به گونه ای مشارکت کنیم که حق الناس بر گردنمان نماند؛ از آنجایی که اسناد خزانه بیت المال محسوب می شود، آیتم نویس ها هم باید نسبت به بیت المال ملاحظه داشته باشند.

اسلامی با اشاره به قرار دریافت ساخت و توسعه راه آهن در قانون مشارکت های احداث زیرساخت های حمل ونقل اظهار کرد: اخیرا پیروز به دریافت مصوبه انعقاد قرارداد مشارکت در اجرای طرح اتصال بیرجند به راه آهن بافق- مشهد شدیم و موارد از این قبیل دیگری هم در راه است؛ شرکت های راهسازی می توانند با تشکیل کنسرسیوم و مشارکت با بانک های توانمند در طرح های ریلی مشارکت کنند.

او با تاکید بر بالا بردن اولویت های اجرایی آزادراه ها در کریدور های داخلی، اضافه کرد: مناطق دو و سه آزاد راه تهران-شمال باید تکمیل شود و ظرفیت جاده ای برای دسترسی مردم به شمال کشور افزایش پیدا کند. جاده ساحلی شمال پروژه بزرگی است که اگر در قالب پکیج سرمایه گذاری با کارکرد های جانبی دیده شود، به عنوان یک سرمایه گذاری ارزشمند، می تواند بازده مالی بالایی در بر داشته باشد.

بررسی علت وقوع سانحه قطار تهران - زاهدان / حرکت قطار در این راستا طبق برنامه انجام می شود

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت فیزیکی قطعه 3 آزاد راه تبریز-مرند -بازرگان بیان کرد: پیش بینی ما برای این طرح 3 درصد پیشرفت فیزیکی ماهانه بود، اما به همت کنسیرسیوم متشکل از پیمانکاران داخلی، رکورد پیشرفت فیزیکی ماهانه 5 درصد را ثبت کردیم و دو قطعه دیگر نیز در این آزاد راه باید با سرعت شروع شود.

اسلامی با تاکید بر اهمیت استفاده از فرصت صادرات خدمات فنی -مهندسی گفت: با پیگیری های اجرا شده در حوزه بین الملل زمینه های همکاری جدیدی در روابط با کشور های مختلف از جمله ترکمنستان و سوریه ایجاد شد و بخش خصوصی ایران می تواند از این فرصت استفاده کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 406

به "بازدهی مالی بالا در پروژه جاده ساحلی تهران-شمال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدهی مالی بالا در پروژه جاده ساحلی تهران-شمال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید