اندیشکده، چرا کرونا بیشتر جان اقلیت رنگین پوست آمریکا را می گیرد؟

به گزارش مجله پیامکی، یک اندیشکده آمریکایی با اشاره به آمار بالاتر رنگین پوستان در میان مرگ ومیر ناشی از ویروس کرونا در این کشور، راهکارهایی به دولت برای کاهش این اختلاف نژادی پیشنهاد نموده است.

اندیشکده، چرا کرونا بیشتر جان اقلیت رنگین پوست آمریکا را می گیرد؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در این گزارش به قلم راشاوان رای، عضو اندیشکده آمریکایی بروکینگز آمده است: بروز پاندمی هایی مانند بیماری کووید-19 نابرابری هایی را که در حق آمریکایی های آفریقایی تبار روا داشته شده، آشکار نموده است. در ایالت های مختلف این کشور از میشیگان تا مریلند، سیاهان بیشترین آمار مبتلایان یا مرگ ومیر ناشی از کووید-19 را داشته اند. در شهرهای شیکاگو، مناطقی مانند میلواکی و ایالت سنت لوئیز، 70 درصد از مرگ های کووید-19 متعلق به سیاه پوستان است. در سنت لوئیز 100 درصد از مرگ و میرها برای جامعه سیاهپوستان میسوری بوده است.

نویسنده این مقاله درباره علت این اختلاف نژادی در مرگ و میر سیاهان را شرایط ساختاری این گروه از مردم آمریکا دانسته و اینگونه مطرح می نماید که آنها در محله هایی که از بودجه و خدمات کمتری برخوردار هستند و در مناطقی زندگی می نمایند که مخصوص کارگران با دستمزدهای پایین است و آلاینده های این مناطق باعث می گردد سیاهان با ابتلا یا مرگ بیشتری از کووید-19 همراه باشند.

وی می افزاید: سیاهان همچنین تعاملات زیان آوری با معتمدین نهادها و موسسات دولتی مانند ارایه نمایندگان خدمات درمانی و افسران پلیس دارند که عوامل استرس زا را در آنها بیشتر می نماید. همانطور که سناتور الیزابت وارن نیز گفته، دهه ها نژادپرستی ساختاری مانع از آن شده تا خانواده های سیاهان و رنگین پوستان از خدمات درمانی باکیفیت، محل مسکونی مناسب در حد توان اقتصادی و امنیت اقتصادی برخوردار باشند و بحران کرونا نیز این نابرابری ها را بیش از پیش نمودار می سازد.

در ادامه این مقاله به ارایه پیشنهاد هایی در جهت برطرف و کاهش احتمال تماس یا در معرض کرونا قرار دریافت سیاهپوستان آمریکایی ارایه شده و آمده است که این سیاست ها باید در میان کارگرانی اجرا گردد که درآمد پایین دارند یا مردمانی که در مناطق روستایی با دسترسی محدود به خدمات بهداشتی زندگی می نمایند.

در پیشنهاد نخست این نویسنده آمده است: اطلاعات نژادی، مکانی، جنسیتی و سنی باید در اختیار دانشمندان علوم اجتماعی و اپیدمولوژیست ها و دیگر محققان بهداشت عمومی قرار گیرند تا آنها بهتر بتوانند برای مقابله با موج آینده کووید-19 برنامه ریزی نمایند. این اطلاعات نه تنها به جهت دهی به منابع یاری می نماید بلکه یاری می نمایند مناطقی غیربرخوردار معین شوند.

در پیشنهاد دوم نویسنده اندیشکده بروکینگز آمده است: مراکز تست و تریاژ باید در مناطق و محله های سیاه پوست نشین مستقر گردند. مردم باید زودتر تست و تحت مداوا قرار گیرند اما این امر بخاطر نقص کانال های درمانی و نابرابری حاکم بر مراکز بهداشت و درمان؛ رخ نمی دهد. وقتی که آدم ها مریض می شوند باید از فرستادن آنها به منازل بدون برخورداری از سامانه حمل و نقل مناسب و یا منابعی برای خرید داروهایی مورد احتیاج خودداری کرد. به این ترتیب عملا آدم ها را به منازل می فرستند تا در تنهایی بمیرند.

در صورت در اختیار قراردادن تاسیسات آزمایش کرونا، نکته مهم این است که باید فکری درباره مکان استقرار این تاسیسات گردد. بطور کلی کلیساهای جوامع سیاه پوست مکان های ایده آل برای تست و تریاژ و درمان هستند چرا که این کلیساها هنوز همانند چسبی عمل می نمایند که جوامع سیاهپوست را به هم متصل نگه می دارد. در طول این بحران، این کلیساها نقشی اساسی برای رساندن غذا، لوازم و بودجه به آنها بازی می نمایند.

در ادامه پیشنهاد ها آمده است که مرخصی با حقوق برای کارگران امری اساسی است. کارگران با درآمد پایین نه تنها درصد ابتلای بالا دارند بلکه دیگران را در معرض ابتلا قرار می دهند چرا که مجبورند وقت بیماری کار نمایند و با بیماری به خانه های خود بروند و بیشترشان نمی توانند تحمل هزینه های یک روز سرکار نرفتن را بپردازند. اجرای طرح مرخصی با حقوق برای کارگران حیاتی است و از گسترش ویروس جلوگیری می نماید.

این مقاله همچنین تاکید می نماید که باید حق سختی کار برای کارگران مراکز اساسی یا کارکنان بخش های خط مقدم مقابله با ویروس در نظر گرفته گردد. هر چند این مبلغ برای کسانی که جانشان را در هر روز و هفته در معرض خطر قرار می دهند ناچیز خواهد بود.

در انتهای این مقاله با اشاره به این که دولت فدرال و دولت های محلی باید حقوق و درآمدی مکفی به کارکنان بخش های حیاتی ارایه نمایند، آمده است: این پاندمی کووید-19 نشان دهنده اهمیت برابری در خدمات درمانی و جریان نظام پولی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 888

به "اندیشکده، چرا کرونا بیشتر جان اقلیت رنگین پوست آمریکا را می گیرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندیشکده، چرا کرونا بیشتر جان اقلیت رنگین پوست آمریکا را می گیرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید