افزایش 2.5 برابری ذخیره سازی کالاهای اساسی علی رغم تحریم

به گزارش مجله پیامکی، سرپرست معاونت بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: علیرغم تحریم های شدید در سال 1398، کالا های اساسی وارادتی برای ذخایر کشور در سال گذشته نسبت به سال قبل 2.5 برابر رشد داشت.

افزایش 2.5 برابری ذخیره سازی کالاهای اساسی علی رغم تحریم

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، امیر طالبی، سرپرست معاونت بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: علیرغم تحریم های شدید در سال 1398، کالا های اساسی وارداتی برای ذخایر کشور در سال گذشته نسبت به سال قبل 2.5 برابر رشد داشت. در سالِ جاری نیز روزانه 50 هزار تن کالای اساسی شامل: برنج، روغن و شکر در بنادر ایران تخلیه و به مقاصد بارگیری و حمل می شود.

وی با بیان این که تأمین 60 درصد شکر، 35 درصد روغن خام و 20 درصد برنج مورد نیاز کشور توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران اجرا شده است، شرح داد: در سال گذشته بیشتر کالا های اساسی وارد شده در بنادر به صورت مستقیم از کشتی به واگن های قطار برای ارسال به مراکز دائم ذخیره سازی انتقال یافت که موجب کاهش هزینه ها و سرعت حمل کالا ها شد.

طالبی افزود: مأموریت و وظیفه ما تأمین کالا های اساسی کشور است و ما بر اساس تکلیف برای حفظ ذخایر راهبردی کشور، با رصد بازار جهانی و در بهترین شرایط علی رغم تمام مسائل و تحریم ها، کالا های مورد نیاز کشور را خریداری می کنیم.

وی گفت: در سال 98، بیش از 2 میلیون تن کالا های اساسی برنج، روغن و شکر وارد کشور شده که بخشی از این کالا های اساسی در شبکه توزیع قرار گرفته و بخشی برای ذخایر راهبردی در نظر گرفته شده است.

سرپرست معاونت بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: با ورود 94 فروند کشتی حامل کالا های اساسی در سال 98 در پهلوگیری کشتی ها در بنادر کشور رشد 140 درصدی داشته ایم.

وی افزود: حدود 115 قرار داد بین المللی برای خرید بیش از 5 میلیون تن کالا های اساسی در سال 1398 داشته ایم که بخش عمده کالا های این قرارداد ها در سال 98 و مابقی در فروردین و اردیبهشت 99 وارد کشور خواهد شد.

طالبی گفت: واردات این کالا ها با زحمات شبانه روزی نیروی انسانی کارشناس و متخصص شرکت بازرگانی دولتی ایران انجام می شود و نکته قابل توجه این که با برنامه ریزی های خوبی که در بنادر داشتیم، نه تنها برای تخلیه کالا ها دموراژ پرداخت نکردیم، بلکه دیسپچ برای این کالا ها نیز دریافت کرده ایم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 938

به "افزایش 2.5 برابری ذخیره سازی کالاهای اساسی علی رغم تحریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 2.5 برابری ذخیره سازی کالاهای اساسی علی رغم تحریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید