اعلام آمادگی اروپا برای لغو مالکیت معنوی واکسن ها

به گزارش مجله پیامکی، خبرگزاری خبرنگاران- شارل میشل رئیس شورای اروپا گفت اتحادیه اروپا آماده است تا در خصوص لغو مالکیت معنوی واکسن های کووید 19 رایزنی کند.

اعلام آمادگی اروپا برای لغو مالکیت معنوی واکسن ها

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، شارل میشل رئیس شورای اروپا روز شنبه در پورتو پرتغال اعلام نمود اتحادیه اروپا آماده است تا در خصوص لغو مالکیت معنوی واکسن های کووید 19 که از سوی دولت آمریکا مطرح شده است در صورت ارائه پیشنهادات عینی رایزنی کند.

شارل میشل گفت در خصوص مسئله مالکیت معنوی ما فکر نمی کنیم در کوتاه مدت بتوان به راه حلی جادویی دست یافت، اما معتقدیم باید آماده مذاکره در این زمینه به محض آمدن پیشنهادات عینی روی میز مذاکرات باشیم.

مقامات اروپایی روز آدینه بدبینی خود را نسبت به پیشنهاد آمریکا که به دنبال تسریع توزیع واکسن ها در سراسر دنیا است اعلام نمودند. این اقدام به همه کشور ها اجازه می دهد به رموز ساخت واکسن دست یابند.

اتحادیه اروپا معتقد است فراوری و صادرات واکسن از کارخانه های موجود بهترین راه برای پاسخ سریع به تقاضای دنیای است. اروپا تاکید می نماید تنها دموکراسی دنیا است که به طور گسترده واکسن صادر نموده است.

شارل میشل در سخنرانی خطاب به انگلیسی ها و آمریکایی ها که ترجیح دادند واکسن فراوریی خود را برای مردمشان ذخیره نمایند گفت ما فکر می کنیم باید همه شرکای خود را به تسهیل صادرات بیشترین تعداد دوز واکسن که در توان دارند به سراسر دنیا تشویق کنیم.

اروپایی ها نگرانند که لغو مالکیت معنوی مطرح شده از سوی دولت آمریکا که شرکت های داروسازی شدیدا با آن مخالف هستند تنها در حد تبلیغات باشد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 6 خرداد 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1591

به "اعلام آمادگی اروپا برای لغو مالکیت معنوی واکسن ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی اروپا برای لغو مالکیت معنوی واکسن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید