اشرف غنی: تنها راه انتقال قدرت به وسیله انتخابات است

به گزارش مجله پیامکی، درحالیکه آمریکا طرح دولت موقت را برای افغانستان مطرح نموده است، اشرف غنی تاکید نمود که تنها راه انتقال قدرت در این کشور به وسیله انتخابات است.

اشرف غنی: تنها راه انتقال قدرت به وسیله انتخابات است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در واکنش به طرح آمریکا برای ایجاد دولت موقت و انتقالی با طالبان توضیح داد: انتقال قدرت به وسیله انتخابات برای ما یک اصل غیر قابل معامله است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی با اظهار اینکه اجازه از دست رفتن دستاوردهای 2 دهه گذشته را نمی دهد، اضافه کرد: ما آماده هستیم که درباره برگزاری انتخابات آزاد، شفاف و سراسری تحت مدیریت جامعه دنیای بحث کنیم، در خصوص تاریخ برگزاری انتخابات هم می توانیم صحبت کنیم و به نتیجه برسیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

درحالیکه گزارش ها حاکی از کنار گذاشته شدن مذاکرات قطر در چارچوب جدید ارائه شده توسط آمریکا است، اشرف غنی مذاکرات صلح با طالبان در قطر را فرصتی برای رسیدن به یک صلح واقعی و پایدار خواند.

رئیس جمهور افغانستان اعلام نمود: ما زمانی به صلح پایدار می رسیم که مردم افغانستان خود را در صلح سهیم ببینند و مالکیت آن را برعهده داشته باشند. به شما وعده می دهم که هیچ تصمیمی درباره سرنوشت افغانستان بدون مشاوره مداوم، سهم مستقیم، و تایید تمام اقشار مردم افغانستان صورت نخواهد گرفت.

غنی با رد احتمال کناره گیری خود از قدرت گفت: برای تحقق صلح واقعی و پایدار آماده هرگونه فداکاری هستم اما فداکاری این نیست که از مسئولیتم که رسانیدن مردم به این هدف مقدس است شانه خالی کنم، از قانون اساسی که وثیقه ملی ما است عدول کنم.

وی بدون اشاره مستقیم به طرح آمریکا برای ایجاد دولت موقت اضافه کرد: هر نهادی می تواند خیالی و خوابی را در کاغذی بنویسد و راه حلی برای افغانستان توصیه کند. این کاغذها در گذشته هم نوشته شده اند، حالا هم نوشته می گردد، و در آینده هم نوشته خواهند شد، وثیقه ما، قانون اساسی ماست، به وثیقه دیگری احتیاج نداریم.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1510

به "اشرف غنی: تنها راه انتقال قدرت به وسیله انتخابات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشرف غنی: تنها راه انتقال قدرت به وسیله انتخابات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید