اخراج سفیر لیبی از یونان

به گزارش مجله پیامکی، یونان در اعتراض به امضای توافقنامه امنیتی دریایی بین ترکیه و دولت وفاق ملی به سفیر لیبی در آتن فرصت داد تا پنجشنبه آینده خاک یونان را ترک کند

اخراج سفیر لیبی از یونان

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رئیس دولت وفاق ملی جهارشنبه هفته گذشته در راس یک هیئت بلندپایه سیاسی نظامی به ترکیه رفت و با مقامات بلندپایه آنکارا توافقنامه همکاری های نفتی، دریایی و امنیتی امضاء کرد. این توافقنامه ها سبب گسترش نفوذ و صندلی ترکیه در لیبی می گردد. به همین دلیل با واکنش منفی بعضی کشورها همراه شده است.

یک دیپلمات به خبرنگار تارنمای الوسط - لیبیا گفت: وزارت خارجه یونان سفیر لیبی در آتن را به این وزارتخانه احضار کرد و یادداشت اعتراض آمیز دولت یونان درخصوص توافقنامه همکاری دریایی طرابلس - آنکارا را تسلیم وی کرد.

این دیپلمات که خواست هویتش فاش نگردد، توضیح داد: در صورتی که طرابلس در توافقنامه اخیرش با ترکیه بازنگری نکند، وزارت خارجه یونان تا پنجشنبه آینده به سفیر لیبی فرصت داده است تا خاک یونان را ترک کند.

سخنگوی وزارت خارجه یونان دریک نشست مطبوعاتی در آتن گفت: امضای توافقنامه بین ترکیه و لیبی نباید به نقض حقوق دیگر کشورها منجر گردد و این درحالی است که توافقنامه مزبور نقض آشکار حقوق بین الملل درخصوص دریانوردی است.

وی توضیح داد: امضای چنین توافقنامه ای با قوانین بین المللی مربوط به حسن همجواری ناسازگار است.

دولت مصر نیز با محکوم کردن امضای توافقنامه همکاری های امنی و دریایی بین ترکیه و لیبی اظهار داشت: این توافقنامه هیچ اثر حقوقی و قانونی در پی ندارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 563

به "اخراج سفیر لیبی از یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخراج سفیر لیبی از یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید