اجرای 20 پروژه مهم با همکاری دانشگاه ها و پژوهشگاه ها در شهرداری

به گزارش مجله پیامکی، به گزارش خبرنگاران، پیروز حناچی امروز در اولین نشست مجمع فناوری و نوآوری استان تهران که در محل کارخانه نوآوری با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری و محسنی بندپی استاندار تهران برگزار گردید، گفت: منطقه البرز دارای بیش از 30 درصد گردش مالی و 25 درصد فراوری ناخالص داخلی است.

اجرای 20 پروژه مهم با همکاری دانشگاه ها و پژوهشگاه ها در شهرداری

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط گرفتن ویزای دانشجویی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

وی اضافه نمود: استان البرز 20 درصد جمعیت کشور را دارد، ازاین رو احتیاج است که طبق سیاست های عمومی از ظرفیت این استان ها استفاده گردد.

حناچی با تأکید بر تغییر کاربری بسیاری از کارخانه ها گفت: اوایل دهه 70 بود که اولین کشتارگاه به مرکز فرهنگی تبدیل شد و به دنبال آن کارخانه چرم سازی در تبریز به دانشگاه، کارخانه نساجی کرمان به کتابخانه ملی و ... مورد پیگیری قرار گرفتند.

وی ادامه داد: باید از فرصت های باقی مانده به گونه های مختلفی استفاده کنیم، ازاین رو باید دانشگاه ها، پارک ها، مراکز نوآوری به حلقه اتصال رفع احتیاجها کشور متصل شوند. ما باید برای این حلقه اتصال شرایطی را فراهم کنیم تا بتوانند احتیاجها را رفع نمایند.

وی با اشاره به یکی از نتایج همکاری های شهرداری با معاونت علمی که منجر به فراوری محصول بومی می گردد، اضافه نمود: تا انتها سال جاری به اولین رام متروی تهران که تا 85 درصد داخلی سازی شده، دست پیدا می کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه این قطار توسط محققان جهاد دانشگاهی در حال ساخت است، تأکید کرد: تا به امروز 35 درصد یک رام مترو پیشرفت فیزیکی داشته است.

400 احتیاج فناورانه شهرداری اعلام شد

حناچی با تأکید بر اینکه آمادگی داریم بسیاری از خدمات را با استفاده از دستاوردهای فناورانه محققان کشور ارائه کنیم، گفت: اکنون بیش از 400 احتیاج فناورانه را در وب سایتی مربوط به شهرداری تهران قرار داده ایم که مراکز نوآوری به این احتیاجها دسترسی داشته باشند و در راستای حل آن بر آیند.

شهردار تهران با اشاره به مرکز فناوری و نوآوری شهر هوشمند اعلام کرد: این مرکز را با همکاری معاونت علمی و فناوری و حضور فعالان در عرصه اکوسیستم فناوری و نوآوری راه اندازی نموده ایم.

وی با تأکید بر اینکه ما تصدی گری در کارمان نداریم، اضافه نمود: در این راستا بستری فراهم نموده ایم که بخش های خصوصی بتوانند کارهای خود را به ما ارائه دهند.

اجرای 20 پروژه با دانشگاه ها و پژوهشگاه ها

حناچی با بیان اینکه اکنون 20 پروژه مهم با دانشگاه ها و پژوهشگاه ها داریم، گفت: انجام این پروژه ها شروع شده است و امیدواریم که این دوره منشأ تحولی به واسطه محققان کشور باشد.

وی اعلام نمود: کوشش می کنیم با خلاقیت و نوآوری جایگزینی برای روش های قدیمی با منابع محدودمان داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1173

به "اجرای 20 پروژه مهم با همکاری دانشگاه ها و پژوهشگاه ها در شهرداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای 20 پروژه مهم با همکاری دانشگاه ها و پژوهشگاه ها در شهرداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید