ابراز امیدواری رئیس اوپک به ایجاد ثبات در بازار نفت

به گزارش مجله پیامکی، رئیس اوپک و وزیر معدن و نفت آنگولا گفت: امیدوارم با تلاش های اوپک پلاس، بازار باثباتی را برای نفت رقم بزنیم.

ابراز امیدواری رئیس اوپک به ایجاد ثبات در بازار نفت

به گزارش خبرنگار شانا، دیامنتینو آزودو امروز (پنجشنبه، 14 اسفندماه) در افتتاحیه چهاردهمین نشست وزیران نفت و انرژی اوپک پلاس اظهار کرد: امیدوارم با تلاش های اوپک پلاس بازار باثباتی را برای نفت رقم بزنیم و اقتصادهای ملی با این انسجام تقویت شوند.

وی ادامه داد: انتظار این است با رویکرد مثبتی که اتخاذ شده است همه کشورها به پایبندی کاهش تولید خود ادامه دهند تا با از بین رفتن تبعات منفی، بازار به سمت مثبت تغییر جهت دهد.

23 تولیدکننده عضو اوپک پلاس در نشست امروز (پنجشنبه، 14 اسفندماه) و پس از سرانجام سخنرانی عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه و دیامنتینو آزودو، رئیس اوپک و وزیر معادن و نفت آنگولا در آیین افتتاحیه، در نشست پشت درهای بسته ضمن شنیدن گزارشی از دبیرخانه اوپک درباره برنامه های تولید نفت در ماه های آینده بحث و گفت وگو می کنند.

خبرها پیش از برگزاری این نشست از وجود تفاوت دیدگاه بین عربستان و روسیه حکایت دارد، مسکو خواستار افزایش تولید نفت و تسهیل توافق کاهش تولید است و ریاض معتقد است با توجه به وجود انواع ویروس کرونا باید محتاطانه عمل کرد.

نشست دیروز کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک (JMMC) هم بدون ارائه توصیه ای به نشست امروز وزیران، به کار خود سرانجام داد و تصمیم گیری برای تولید ماه آوریل به نشست امروز وزیران اوپک پلاس سپرده شده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1513

به "ابراز امیدواری رئیس اوپک به ایجاد ثبات در بازار نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز امیدواری رئیس اوپک به ایجاد ثبات در بازار نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید