آمارهای متناقض دو وزارتخانه ژاپنی در خصوص واردات نفت ایران

به گزارش مجله پیامکی، خبرنگاران: آنالیز ها نشان می دهد در حالی که آمار ماهانه دو وزارت دارایی و اقتصاد ژاپن از واردات نفت ایران تفاوت زیادی با هم دارد آمار آن ها در بلندمدت و دوره های چند ماهه نزدیک به هم است.

آمارهای متناقض دو وزارتخانه ژاپنی در خصوص واردات نفت ایران

جهت دریافت خدمات طراحی داخل ویلا دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران وزارتخانه های دارایی، و اقتصاد و تجارت ژاپن هر ماه آمار واردات نفت این کشور از کشورهای مختلف از جمله ایران را اعلام می نمایند.

نکته جالب توجه در گزارش این دو نهاد دولتی ژاپن وجود اختلاف بین آمار ارائه شده از سوی آن هاست.

در جدیدترین گزارش وزارت دارایی ژاپن واردات نفت این کشور از ایران در ماه نوامبر با افزایش 160 درصدی نسبت به ماه قبل از آن روبرو شده و به 1.25 میلیون کیلولیتر معادل 252 هزار بشکه در روز رسیده است.این گزارش واردات نفت ژاپن از ایران در ماه اکتبر را 469 هزار کیلولیتر اعلام نموده است.

این در حالی است که وزارت اقتصاد و تجارت ژاپن در گزارش خود تنها از افزایش 12.3 درصدی واردات نفت ژاپن از ایران در ماه نوامبر نسبت به ماه قبل از آن خبر داده است. بر اساس گزارش این نهاد دولتی ژاپن کل واردات نفت این کشور از ایران در ماه نوامبر به 868.44 هزار کیلولیتر رسیده است. بر اساس این گزارش ژاپن در ماه اکتبر 773.54 هزار کیلولیتر نفت از ایران وارد نموده بود.

در گزارش های ماه های گذشته این دو وزارتخانه از میزان واردات نفت ایران نیز چنین اختلاف آمارهایی مشاهده شده است. به گفته کارشناسان وجود این اختلاف آماری ناشی از تفاوت در مکان و زمان محاسبه نفت وارد شده ایران از سوی پالایشگاه های ژاپنی است.

بر این اساس به رغم وجود اختلاف زیاد در آمار ماهانه این وزارتخانه ها آمار بلندمدت آن ها اختلاف چندانی با هم ندارد. متوسط واردات نفت ژاپن از ایران در 4 ماه اوت تا نوامبر 2012 بر اساس گزارش وزارت دارایی این کشور 139 هزار بشکه در روز اعلام شده و وزارت اقتصاد ژاپن این رقم را 156 هزار بشکه در روز اعلام نموده است.

بدین ترتیب میزان اختلاف آمار این دو وزارتخانه در خصوص میزان واردات نفت ایران طی 4 ماهه منتهی به نوامبر تنها 17 هزار بشکه در روز است.

وزارت دارایی ژاپن میزان واردات نفت از ایران طی ماه های اوت، سپتامبر، اکتبر و نوامبر 2012 را به ترتیب 84، 126، 95 و 252 هزار بشکه در روز اعلام نموده است. وزارت اقتصاد ژاپن این ارقام را 101، 187، 160، و 179 هزار بشکه در روز اعلام نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 705

به "آمارهای متناقض دو وزارتخانه ژاپنی در خصوص واردات نفت ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمارهای متناقض دو وزارتخانه ژاپنی در خصوص واردات نفت ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید