شروع به کار دومین آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در اهواز

به گزارش مجله پیامکی، خبرنگاران/خوزستان دومین آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در بیمارستان شفا اهواز و دستگاه سی تی اسکن بیمارستان رازی به بهره برداری رسیدند.

شروع به کار دومین آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در اهواز

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان امروز، 23 فروردین در مراسم بهره برداری از دستگاه سی تی اسکن بیمارستان رازی اهواز اظهار کرد: یکی از راه های تشخیص بیماری های سندروم حاد تنفسی به ویژه کرونا دستگاه سی تی اسکن است اما به دلیل اینکه بیمارستان رازی از این دستگاه بی بهره بود، بیماران به بیمارستان هایی که دستگاه سی تی اسکن داشتند اعزام می شدند که این امر ممکن بود باعث شیوع ویروس کرونا و خطرات ناشی از آن گردد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، وی اضافه کرد: بیش از 4.5 میلیارد تومان برای راه اندازی بخش سی تی اسکن بیمارستان رازی اهواز هزینه شد تا از اعزام بیماران مبتلا به ویروس کرونا به دیگر بیمارستان ها برای انجام سی تی اسکن جلوگیری به عمل آید.

استاندار خوزستان بیان نمود: دو دستگاه اکسیژن ساز نیز که پیش از این با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان برای بیمارستان رازی تهیه شده بودند امروز مورد بهره برداری قرار دریافتد.

شریعتی در ادامه افتتاح بخش ICU شماره پنج بیمارستان رازی اهواز را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: این بخش نیز به منظور افزایش تخت های مراقبت های ویژه در اهواز برای بیماران احتمالی مبتلا به ویروس کرونا و امکان دریافت تست و مراقبت های شبانه روزی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی از افتتاح آزمایشگاه دوم تشخیص ویروس کرونا نیز در بیمارستان شفای اهواز اطلاع داد و گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تا به امروز 3 آزمایشگاه تشخیص این بیماری در اهواز، دزفول و آبادان به بهره برداری رسیدند و با افتتاح آزمایشگاه دوم اهواز، تعداد آزمایشگاه های دولتی استان که امکان انجام تست های کرونا را دارند به چهار عدد رسید.

استاندار خوزستان توضیح داد: برای راه اندازی آزمایشگاه دوم اهواز، راه اندازی ساختمان سی تی اسکن بیمارستان رازی اهواز، دستگاه اکسیژن ساز این بیمارستان و بخش مراقبت های ویژه 12 میلیارد تومان هزینه شده است که از این میزان 5 میلیارد تومان اهدایی وزارت نفت بود و مابقی از سوی استان هزینه شده است تا بتوانیم خدمات بهتری را به مردم استان به ویژه بیماران ارائه دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 887

به "شروع به کار دومین آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در اهواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع به کار دومین آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در اهواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید