شناسایی 98 اثر تاریخی در تایباد

به گزارش مجله پیامکی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تایباد گفت: تاکنون 98 اثر تاریخی در تایباد شناسایی گردیده که از این تعداد 45 اثر به ثبت رسیده است.

شناسایی 98 اثر تاریخی در تایباد

عبدالرحیم تاج محمدی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران- منطقه خراسان، اظهار کرد: اکنون 25 اثر شناسایی گردیده دیگر در مراحل ثبت واقع شده است و پنج آثار محوطه و تپه های تاریخی در تایباد به تازگی شناسایی گردیده است.

وی با اشاره به شناسایی چهار منطقه بوم گردی در روستاهای جوزقان و پشته اضافه کرد: در صورت راه اندازی این مکان ها بسته به احتیاج متقاضیان برای هرکدام مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات واگذار خواهد شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تایباد از فعالیت 400 نفر در 250 کارگاه های فرت بافی این شهرستان اطلاع داد و گفت: مهمترین مراکز فرت بافی را روستاهای جوزقان، فرمان آباد، آبقه، ریزه، کوه آباد، چهار برجی، قادرآباد و پشته تشکیل می دهند.

تاج محمدی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 220 نفر از هنرمندان صنایع دستی این شهرستان، در مجموع 22 میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح های مشاغل پایدار روستایی دریافت نموده اند.

وی با اشاره به راه اندازی اولین موزه خط و کتابت تایباد در حوزه میراث فرهنگی استان اظهار کرد: این مکان فرهنگی بهمن ماه سال جاری با اعتباری افزون بر 800 میلیون ریال به بهره برداری خواهد رسید.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تایباد در خصوص ثبت روستاهای ملی صنایع دستی در تایباد، اعلام کرد: اکنون مراحل ثبت روستای جوزقان با وجود ظرفیت های گردشگری و نیز 100 کارگاه فرت بافی با استان پیشنهاد و در دست اقدام است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 41

به "شناسایی 98 اثر تاریخی در تایباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی 98 اثر تاریخی در تایباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید