رعایت سند آمایش سرزمین از سوی دانشگاه های علوم پزشکی لازم است

به گزارش مجله پیامکی، به گزارش خبرنگاران، حسین علی شهریاری شامگاه یک شنبه در بازدید از مراکز درمانی شهر سمنان بابیان اینکه رعایت سند آمایش سرزمین از سوی دانشگاه های علوم پزشکی لازم است، ابراز داشت: یکی از مسائل موجود در برخی دانشگاه های علوم پزشکی عدم تطبیق رشته های علوم پزشکی با احتیاج روز جامعه محسوب می گردد که باید این نکته مدنظر روسای این دانشگاه ها باشد.

رعایت سند آمایش سرزمین از سوی دانشگاه های علوم پزشکی لازم است

وی بابیان اینکه در هر دوره ای باید متناسب با شرایط و زمان پیش رفت، اضافه کرد: سند آمایش سرزمین این نکته را یادآور می گردد که در هر شهرستانی چه رشته ای می تواند راهگشای احتیاجهای مردم باشد که در صورت رعایت آن خدمات دهی به مردم افزون تر خواهد شد.

ضرورت آموزش برای بازار کار

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس بابیان اینکه علاوه بر رشته های پزشکی باید آموزش ها نیز منطبق با طرح آمایش سرزمین صورت گیرد، ابراز داشت: ارائه صحیح این آموزش ها می تواند دانش آموختگان را سریع تر وارد بازار کار کند بنابراین اگر خواستار اشتغال بیشتر هستیم باید ابتدا احتیاجسنجی انجام گردد.

شهریاری بابیان اینکه بعد از شناخت احتیاجها باید به سراغ ظرفیت های هر شهر رفت، توضیح داد: اگر دانشگاه ها هنگام ایجاد رشته های مختلف علوم پزشکی احتیاج را شناسایی و بر اساس آن اقدام به برطرف مشکل نمایند در کاهش بیکاری بسیار مؤثرتر خواهد بود.

وی اضافه کرد: برای اشتغال دانش آموختگان بومی می بایست رشته های تحصیلی مطابق با احتیاج هر شهر باشد بنابراین انتخاب هر نوع رشته ای بدون در نظر دریافت اولویت های شهری لازم است که گریبان گیر دانش آموختگان بومی خواهد شد و انتظار می رود دانشگاه ها این موارد را رعایت نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 59

به "رعایت سند آمایش سرزمین از سوی دانشگاه های علوم پزشکی لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رعایت سند آمایش سرزمین از سوی دانشگاه های علوم پزشکی لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید