فستیوال فوتبال پایه ، زرادخانه تیم های ملی

به گزارش مجله پیامکی، فستیوال فوتبال پایه برای بازیکنانی که تازه فوتبال شان را آغاز نموده اند نقطه آغاز بزرگی است که می تواند زرداخانه فوتبال ملی مان را پر از فشنگ نگه دارد و از این جهت بسیار بااهمیت است.

فستیوال فوتبال پایه ، زرادخانه تیم های ملی

به گزارش خبرنگاران ، ششمین فستیوال ملی فوتبال پایه پسران کشور و چهارمین فستیوال ملی فوتبال پایه دختران کشور از 17 الی 20 شهریور به میزبانی مجموعه ایثار در کردان کرج برگزار گردید.در مراسم افتتاحیه و اختتامیه این فستیوال تعدادی از پیشکسوتان فوتبال و ملی پوشان سابق حضور داشتند و بار دیگر بحث درباره توجه به استعدادها و فوتبال پایه باز شد.بحثی که همواره به نقاط ضعف و کمبودهایمان در این ناحیه ختم گردیده و همواره تکرار می گردد اما هیچ نسخه شفابخش و راهکاری برای تغییر این وضعیت وجود ندارد.

حمید استیلی یکی از حاضران در اختتامیه فستیوال که می گوید می توان این فستیوال را به شکل طولانی تری برگزار کرد و شاید زمان دو روزه برای دیدن توانمندی همه بچه ها کافی نباشد ،گفت:معتقدم کار بسیار خوبی انجام گردیده اما نباید تنها محدود به فدراسیون فوتبال باشد.در واقع حمایت از فوتبال پایه و شناسایی استعدادها در این رده سنی فقط وظیفه فدراسیون نیست.باید باشگاه ها هم در این کار ورود نمایند و مشارکت فعال داشته باشند.فراموش نکنیم که نونهال و کودک از سن 7 سالگی می تواند بهترین آموزش ها را ببیند و گام به گام پیشرفت کند همانطور که شاهد این جریان در سایر کشورها هستیم.باشگاه ها در این موضوع نقش مهمی دارند و باید به دنبال شناسایی همچنین تربیت و آموزش استعدادها باشند.

استیلی ادامه داد:منطقی نیست که انتظار داشته باشیم همه مراحل این کار توسط فدراسیون انجام گردد.فدراسیون بازیکن را شناسایی کند،پرورش دهد،به تیم ملی بیاورد و گام به گام وارد رده های سنی بالاتر کند.نقش باشگاه ها نباید به طور کلی در فوتبال پایه فراموش گردد بلکه ضروری است در این حوزه فعال باشند و سرمایه گذاری صحیح و منطقی انجام دهند.

مدیر تیم امید همچنین بر ضرورت آموزش فرهنگی در کنار آموزش فنی تاکید نمود و گفت:خیلی خوب است که در اینگونه رویدادها به دنبال شناسایی استعدادها و بعد از آن ارتقای سطح فنی آنها هستیم اما از مباحث فرهنگی هم نباید غافل شویم.این بچه ها در سن رشد و آموزش قرار دارند و برای تربیت فرهنگی بهترین زمان همین امروز است.باید در این حوزه به خوبی کار گردد تا بتوانیم آینده آنها را در ابعاد مختلف به خوبی بسازیم.

نیما نکیسا دروازه بان سابق تیم ملی هم که در این مراسم حاضر بود گفت:حقیقت این است که ما باید به دنبال ایجاد تحولی در ساختار فوتبال کشور باشیم.در واقع باید به شکلی از سطح پایه برای فوتبالمان فلسفه ای به وجود بیاوریم و مسیر درستی را هدفمند دنبال کنیم.به عقیده من بهترین و موثرترین روش همین فعالیت های گسترده حوزه پایه است.اینگونه فستیوال ها و برنامه هایی که برای شناسایی استعدادها اجرا می گردد بسیار مهم و تاثرگذار است.

نکیسا ادامه داد:ما باید در فوتبالمان به دنبال جریان سازی باشیم.باید به خوبی از کشورهای صاحب سبک فوتبال در این زمینه الگوبرداری کنیم. قدرت های فوتبال آسیا رقیبان سرسخت ما خواهند بود و باید استعدادهای خودمان را به خوبی بشناسیم تا در سطح دنیا و آسیا همچنان حرف هایی برای گفتن داشته باشیم.ما باید در آینده ای نزدیک به دنبال این باشیم که در جام دنیای نتایج درخشانی بگیریم و حتی از گروهمان صعود کنیم. برای این کار همینگونه برنامه های هدفمند و فستیوال های ارزشمند اهمیت خودش را نشان می دهد.از همین طریق می توانیم برای آینده فوتبال مان نسل سازی کنیم.

محمد یاوری سرمربی تیم نونهالان هم گفت:خوشبختانه روند استعدادیابی بسیار خوب بوده و بسیاری از این دوستان همکاران خوب ما هستند که اطلاعات را منتقل خواهند کرد.بر اساس مشاهداتم باید بگویم این دوره از فستیوال نسبت به دوره های قبلی از نظر فنی شرایط بهتری داشته و شاهد حضور بازیکنان بهتری بودیم. امیدوارم انتخاب و استعدادیابی در استان ها هم به خوبی انجام گردیده باشد اما بر اساس آنچه خودم دیدم می توانم بگویم توانایی تکنیکی بازیکنان همچنین شرایط فیزیکی و جسمی آنها نسبت به سنی که دارند قابل قبول بود و بر همین اساس انتظار می رود خروجی فستیوال هم از دوره های گذشته بهتر باشد.

در این فستیوال بیش از 900 بازیکن دختر و پسر از سراسر کشور مشارکت فعال داشتند.تقریبا هر تیم 7 مسابقه را برگزار نموده و هر بازیکن عملا یک ساعت فوتبال بازی نموده تا از سوی استعدادیابان مورد ارزیابی قرار بگیرد.

در هر بخش دختران و پسران 14 استعدادیاب و یک سرتیم استعدادیابی انجام و با دقت عملکرد نفرات زیر نظر گرفته شد که در نهایت در هر بخش حدود 70 بازیکن به عنوان نفرات منتخب فستیوال انتخاب و معرفی خواهند شد.قرار است در اردوی بعدی نفرات منتخب حاضر شوند و در نهایت از این جمع 25 بازیکن برای حضور در تیم زیر 14 سال کشور انتخاب خواهند شد.

3-670

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 29 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 21

به "فستیوال فوتبال پایه ، زرادخانه تیم های ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فستیوال فوتبال پایه ، زرادخانه تیم های ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید