عملیات بازسازی عمارت تاریخی ملک بوشهر شروع شد

به گزارش مجله پیامکی، به گزارش خبرنگاران، معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر عصر شنبه در این آئین گفت: بناهای تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت های بسیار مهم برای بوشهر محسوب می گردد.

عملیات بازسازی عمارت تاریخی ملک بوشهر شروع شد

نصرالله ابراهیمی با اشاره به اینکه زیربنای عمارت تاریخی ملک حدود 25 هزار مترمربع است، افزود: این عمارت متعلق به ملک التجار بوشهری و مربوط به دوره قاجار بوده که شیوه معماری آن ایرانی اروپایی و برگرفته از عمارت های قرن 19 در فرانسه است.

وی اعلام کرد: عمارت تاریخی ملک دارای بخش های مختلفی همچون شاه نشین، حمام عمومی، اصطبل، خانه هایی مربوط به خدمه، آشپزخانه و انباری است که از مصالح بوم آور داخلی و وارداتی شامل چوب های چندلی است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با اشاره به استفاده از تزئینات زرکوبی شده در این عمارت، اضافه نمود: در بافت تاریخی بوشهرو خارج از آن نمونه معماری خاص عمارت تاریخی ملک مشاهده نمی گردد.

وی از عمارت ملک به عنوان یکی از بناهای فاخر در حاشیه خلیج فارس نام برد و ادامه داد: قبلا استحکام بخشی این عمارت صورت گرفته و سقف بنا به طور کال تعویض و بخشی از برج ها استحکام بخشی شده است.

ابراهیمی با پیش بینی اعتبار 100 تا 150 میلیارد ریال برای طرح مرمت تکمیلی عمارت ملک افزود: کوشش می گردد که این بنا به کانونی فرهنگی و توریستی تبدیل گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 52

به "عملیات بازسازی عمارت تاریخی ملک بوشهر شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات بازسازی عمارت تاریخی ملک بوشهر شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید