خواص بی نظیر آناناس برای بدن

به گزارش مجله پیامکی، آناناس یکی از میوه های مناطق گرمسیریست و مقدار زیادی ویتامین دارد. آناناس مزایای بهداشتی و دارویی داره، مانند تقویت کننده سیستم ایمنی بدن، سلامتی تنفس، یاری به هضم غذا، کاهش التهاب، سرفه و سرماخوردگی و فشار خون. اگر از مصرف داروهای شیمیایی خسته شدین ما یک راه عالی را بهتون پشنهاد میکنیم اونم مصرف این میوه خوشمزست. با خوندن مطلب زیر با تمام خواص آناناس آشنا میشین و میتونین از این نعمت الهی بهره کافی رو ببرید.

خواص بی نظیر آناناس برای بدن

بیماری آرتریت و آرتروز را کنترل میکند

یکی از مزایای استفاده آناناس در بهبود سلامت، برای کسانیه که به بیماری آرتریت (ملتهب شدن مفصل) مبتلا هستند. آناناس به کاهش التهاب مفاصل و عضلات یاری میکنه. آناناس حاوی مقدار زیادی بروملین است. بروملین یک آنزیم ضدالتهابه (این آنزیم عکس العمل سیستم ایمنی را کاهش داده و از میزان التهابات میکاهد). این ماده برای مقابله با ورم مفاصل بسیار مفید است. بنابراین اگر به این بیماری مبتلا هستین پیشنهاد میشه تو مصرف میوه جات حتما مقداری آناناس رو بگنجونین.

تقویت سیستم ایمنی بدن

با خوردن یک وعده آناناس در روز بیش از 130٪ احتیاج روزانتون به ویتامین C (اسکوربیک اسید) تامین میشه و بخاطر همین باید آناناس را یکی از خوشمزه ترین میوه ها بدونین. مصرف ویتامین C سبب بهبود عملکرد گلبول های سفید خون میشه و همچنین مانند یک ماده آنتی اکسیدان به حساب میاد که ازتون در مقابل تاثیر مخرب ناشی از رادیکال های آزاد محافظت میکنه. رادیکال های آزاد در اثر سوخت و ساز درون سلولی به وجود میاد و میتونه به اندام های مختلف بدن آسیب برسونه و سلولهای سالم را به سلولهای سرطانی تبدیل کنه. اما ویتامین C که در آناناس وجود داره بدن را در مقابل این آسیب ها محافظت میکنه.

آناناس به بهتر شدن سریع زخم یاری میکنه

یکی از مزایای نادیده گرفته شده ویتامین C، نقش مهم آن در ایجاد کلاژن است. کلاژن پایه پروتئین ضروری دیواره های پوست، اندام ها و استخوان هاست. ویتامین C در آناناس به شما یاری میکنه تا به سرعت زخم هاتون را بهبود ببخشین و از بدنتون در مقابل عفونت ها و بیماری ها محافظت کنین. بنابراین سعی کنین بعد از عمل جراحی آناناس بخورین تا به زودتر خوب شدن زخمتون یاری کنین.

جلوگیری از سرطان

آناناس علاوه بر آنتی اکسیدان ویتامین C در مبارزه با سرطان قدرت زیادی داره، دارای ویتامین های A، بتاکاروتن، بروملائین و ترکیبات مختلف فلاونوئیدها و سطوح بالای منگنز برای جلوگیری از سرطان های دهان، گلو و سینه است. وجود ویتامینهایی که در بالا ذکر شد از بروز سرطانها جلوگیری میکنه.

هضم آسان غذا

خوردن آناناس به طور مرتب میتونه سلامت بدن رو تضمین کنه. آناناس غنی از فیبر غذاییست که به هضم شدن غذا یاری میکنه. آناناس دارای آنزیم بروملینه که باعث تقویت دستگاه گوارش شده و باعث میشه که موادغذایی به خوبی جذب و دفع بشه. همچنین التهاب روده رو کاهش میده و بیماریهای گوارش رو درمان میکند.

درمان سرفه با خوردن آناناس

این میوه حاوی آنزیم بروملین و ویتامین C است، که با تقویت کردن سیستم ایمنی بدن مقابله با عفونت ها را برای بدن راحت تر میکنه. در نتیجه خوردن آناناس در جلوگیری و درمان بیماری های تنفسی و از بین بردن خلط و مخاطی زمانی که گلو درد دارید موثره. پس برای اینکه از مدام سرفه کردن جلوگیری کنین آناناس بخورین.

تضمین سلامت دهان و دندان

برای اینکه چهرتون زیبا باشد باید دندون و لثه های زیبا و قوی داشته باشین، پس با آناناس دوستی کنید. آناناس ترکیبات آنتی اکسیدانی داره که بدن را در برابر ابتلا به سرطان دهان محافظت میکنه، همچنین دارای خواص رطوبتیست که باعث تقویت لثه ها و دندان میشه.

تنظیم فشار خون

آناناس دارای مقداری مواد معدنی از جمله پتاسیم است. کمبود پتاسیم میتونه منجر به بسیاری از خطرات سلامتی مثل افزایش فشار خون و استرس عروق خونی بشه. کسانی که فشار خون بالا دارن روزانه چند تکه آناناس بخورن تا فشار خونشان را تنظیم کنن.

ماسک آناناس برای داشتن پوستی شاداب

آناناس یاری میکنه تا منافذ پوستتون باز بشه و آن را تازه و سالم نگه میداره، روغن زیتون افزودنی عالی برای درمان مراقبت از پوست است، چون پوست را مرطوب میکنه، همچنین عسل هر نوع تورم یا التهاب را کاهش میده و میتونه چین و چروک پوست را حذف کنه.

ابتدا آناناس را به تکه های کوچیکی تقسیم کنین و داخل مخلوط کن بریزین تا کاملا ریز و یکدست بشه. سپس 3 قاشق غذا خوری روغن زیتون را در مخلوط کن بریزین و بذارین با هم مخلوط بشن. بعد از آن نوبت عسل میرسه، 1 قاشق غذاخوری هم عسل اضافه کنین. بعد از اینکه ماسکتون آماده شد آن را به صورتتان بمالین به مدت 15 دقیقه روی پوستتون بمونه بعد با آب گرم بشورید و با یک حوله نرم خشک کنین.

منبع: مجله الکترونیک دونفره
انتشار: 27 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 47

به "خواص بی نظیر آناناس برای بدن" امتیاز دهید

1 کاربر به "خواص بی نظیر آناناس برای بدن" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص بی نظیر آناناس برای بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید