توقف پایش محصولات عرضه گردیده در میادین میوه و تره بار

به گزارش مجله پیامکی، ناهید خداکرمی در مصاحبه با خبرنگاران، در خصوص پایش محصولات عرضه گردیده در میادین میوه و تره بار در سال جدید گفت: طی 6-7 سال گذشته پایشی در خصوص مواد پروتئینی و میوه های عرضه گردیده در میادین میوه و تره بار انجام می شد که این کار عملاً نتیجه ای در کیفیت محصولات عرضه گردیده نداشت و امکان بهره برداری در جهت اصلاح محصولات از خروجی این پایش میسر نبود.

توقف پایش محصولات عرضه گردیده در میادین میوه و تره بار

وی ادامه داد: مسئولیت مواد فراوری گردیده با وزارت جهاد کشاورزی است و آلودگی آب و خاک نیز با سازمان محیط زیست و شهرداری تنها نقش عرضه نماینده را دارد. بنابراین اگر آلودگی در محصولات وجود دارد باید از طریق این دو بخش مورد آنالیز و اصلاح قرار گیرد. بنابراین کمیسیون سلامت درخواست کرد این پایش دائمی متوقف گردد و به صورت رندم و موردی محصولات از لحاظ کیفی مورد ارزیابی قرار گیرد. در حال حاضر میوه هایی که در میادین عرضه می گردد به اندازه میوه های غیر ارگانیک اروپایی کیفیت دارد.

وی در خصوص کیفیت آب تهران نیز شرح داد: تهران یکی از باکیفیت ترین آب های جهان را دارد در حالی که در خیلی از کشورهای جهان آبی که در لوله های آب وجود دارد قابل نوشیدن نیست. اما در تهران همان آبی که امکان نوشیدنش وجود دارد، مردم با آن خودروی خود را می شویند و... اگر گزارشی در خصوص کیفیت پایین آب در برخی از مناطق وجود دارد آن هم بر عهده شهرداری نیست و شرکت آب و فاضلاب باید به این موضوع ورود کند.

عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران ادامه داد: وقتی عضو شورا در خصوص موضوعی تذکر می دهد و آن سازمان مربوطه به جای اصلاح می گوید این اخطار در صلاحیت شورا نیست و شورا تنها می تواند در محدوده وظایف شهرداری تذکر دهد، هشدارها و تذکرات ما چه نتیجه ای می تواند داشته باشد. در این حوزه باید رسانه ها نیز ورود پیدا نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 4

به "توقف پایش محصولات عرضه گردیده در میادین میوه و تره بار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف پایش محصولات عرضه گردیده در میادین میوه و تره بار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید