بهره برداری از موزه هنرهای معاصر تا آخر سال، بازسازی سرعت می گیرد

به گزارش مجله پیامکی، علیرضا کاراندیش معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ماحصل و خروجی نشست آنالیز مسایل موزه هنرهای معاصر که 2 آبان ماه برگزار گردید، به خبرنگاران گفت: این جلسه درباره مسایل فنی و اجرایی موزه هنرهای معاصر تهران بود که در آن ضمن ارایه گزارشی از کارهای صورت گرفته و تشریح مسایل با حضور پیمانکار و مدیران حوزه هنرهای تجسمی، برای سرعت بخشیدن در بازسازی موزه برنامه ریزی کردیم.

بهره برداری از موزه هنرهای معاصر تا آخر سال، بازسازی سرعت می گیرد

وی با بیان اینکه مرمت و بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران رو به اتمام است، اظهار کرد: احتمال اینکه بازسازی تا خاتمه سال جاری به اتمام نرسد بسیار ضعیف است چرا که ما سعی داریم تمام کارها را به انتها برسانیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره بخش هایی که به گفته وی تا خاتمه سال بازسازی و مرمت خواهد شد، تشریح کرد: کارهای باقی مانده در موزه هنرهای معاصر تهران شامل گنجینه است که احتیاج به تجهیزات و نورپردازی تخصصی دارد. فضای گنجینه بسیار محدود بود و ما آن را سه برابر نموده ایم. ما این بخش را برای تابلوهای بیشتری آماده می کنیم و تجهیزاتی که برای حفظ آثار هنری ضروری است نیز با این بازسازی تهیه می گردد تا از ورود هر گونه آسیبی ممانعت گردد.

وی درباره بودجه ای که صرف این پروژه خواهد شد، توضیح داد: تا امروز حدود 5 میلیارد تومان هزینه شده است و با اعتبار 3 میلیارد تومان دیگر بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران را به خاتمه می رسانیم.

کاراندیش در خاتمه درباره کارهای صورت گرفته، گفت: تعمیرات اساسی را در موزه هنرهای معاصر تهران انجام داده ایم که شامل بازسازی کل پشت بام، کف مجموعه، دیواره ها و بخش های تاسیساتی، نور عمومی و دوربین ها است. امیدوار هستیم موزه هنرهای معاصر تهران تا 20 سال آینده احتیاجی به مرمت نداشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 63

به "بهره برداری از موزه هنرهای معاصر تا آخر سال، بازسازی سرعت می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از موزه هنرهای معاصر تا آخر سال، بازسازی سرعت می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید